Vinterflickan79 skrev 2014-05-20 18:27:45 följande:
Oj då kanske jag har börjat i fel ordning! Ha ha men det löser sig nog. Bestämt mig för Vitanova och ska ha mitt joursamtal på fredag!
Får jag fråga hur du resonerat kring öppen/anonym donator? Jag lutar åt anonym men inte helt bestämt mig.
Hur många försök har du gjort?
Jo tack, att det kommer kosta en del har jag tyvärr insett. Men för hoppningsvis kommer det ju vara värt det.
jag har valt öppen donator, men det var inte självklart. Min första instinkt var att välja anonym, jag ville inte att mitt framtida barn kanske skulle träffa någon "galning" eller någon som var otrevlig eller något annat dåligt. Men ju mer jag tänkte på det och ju mer jag läste kring forskning så blev det öppen donator. Jag tycker inte att jag ska ta beslutet och stänga alla dörrar för mitt barn att få information kring donatorn, det är min sons beslut som han får ta när han är 18. Om han väljer att vilja träffa honom så är han faktiskt vuxen då och jag tror att han kan hantera det utan att jag lägger mig i

Forskningen säger att bara det att barn har möjligheten att söka upp sin donator och att de får tillgång till viss information ger dem ett slags lugn och väldigt få gör slag i saken och kontaktar sin donator.
Jag försöker nu att skaffa ett syskon till min son, har gjort ett misslyckat försök... När jag blev gravid förra gången krävdes 3 försök, så jag räknar med att det säkert gör det denna gång också, men jag har åldern mot mig i statistiken

Är 36 år, men jag hade tänkt motbevisa statistiken och lyckas nästa gäng...
Lycka till på joursamtalet!