• Johanna1993

Gravid trots negativa graviditetstest??

Hej! Jag undrar om man kan vara gravid trots tre negativa graviditetstest? Jag och min sambo hade sex samma dag jag hade ägglossning och dagen efter. Precis 7 dagar senare fick jag en liten rosa-brun blödning/flytning. Nu är min mens 17 dagar sen, jag har ont i vänster sida i nedre delen av magen mest men vandrar lite sida till sida .. Har tagit tre test och alla är negativa. Kan jag vara gravid ändå?? Mvh Johanna

• Svar på tråden Gravid trots negativa graviditetstest??
  • Saken86

Undrar också hur det gått. Bim+5 här! Negativt test bim+3..

Ömma bröst sedan en vecka tillbaka, super gråtmild, molvärk som kommer och går sedan över en vecka nu. Ibland som riktig mensvärk. Känns som att mensen ska smälla igång. Men ingenting.,,, *suck*

• inquieti

Jag är BIM +10, inget plus hade en pytteliten blödning på förmiddagen i två dagar kring BIM men det liknade inte mens. Inga direkta symptom Förutom ett jäkla humör. Tänkte att jag skulle se blödningen som mens och testade för äl eftersom det borde vara dags för det, men inget utslag på de heller (cb digital med dubbel hormonindikator) . Vad kan problemet vara? Kan man få lh-stegring utan att få äl så att det inte var nåt förra månaden och därför har allt hamnat snett??

• Emmsan14

Jag var hos BM i förra veckan, torsdag och testade mig men fick negativt besked. Min mens är väldigt oregelbunden men har såpass koll att jag nu är inne i 4v sedan sista dagen på senaste mensen. Förklarade för henne att jag har under en lång tid haft väldigt ömma bröst och att bröstvårtorna ej går att ta på nästan för att det gör så ont och då sa hon att det antingen kan bero på att mensen ligger o väntar (men har aldrig haft problem med ömma bröst vid mens innan) eller så kunde D bero på att jag var såpass tidig i grav. Att det inte ger något utslag på testet. Så det kanske är samma för dig?

• Pilla84

Min mens kom idag 4 dagar för sent...har fort ont i nederdelen av magen, känns inte som mensvärk å ont i brösten. Blir inte klok på min kropp:(

• Pilla84
    Saken86 skrev 2014-06-11 13:16:44 följande:

Jag plussade igår. Bim+7 :)

Grattis:)
  • Johanna1993

Ursäkta för sent svar! Det visade sig att jag är gravid. Jag är i vecka 10 nu. Så graviditetstesterna visa de negativativt fast jag var i vecka 2-3. Väääldigt ovanligt enligt barnmorskan men plötsligt händer det. Barnmorskan trodde att det berodde på att jag rätt så nyligen har haft sköldkörtelcancer, och har problem att få ordning på hormonerna. Men nu är jag äntligen gravid och vi är så lyckliga! Lycka till allihopa :D / mvh Johanna

• Emmagumsan

Hej! Jag testade negativt flera gånger sista gången bim+14. Där gav jag upp. Utebliven mens bara samt lite molvärk emellanåt, trött. Gick till kvinnokliniken för jag trodde jag hade cystor eller nåt, läkaren sa att jag inte var gravid iaf. Däremot såg han en liten slemhinna så antagligen äl på gång. Åkte på semester och när jag kom hem kände jag mig varm och febrig. Anade ugglor i mossen eftersom jag har 3 barn sen innan. Testade en gång till och det var positivt. Då i vecka 8. Läkaren sa i v 6 att jag inte var gravid. Men slemhinna kunde lika gärna tyda på graviditet. Så fjärde barnet är nu 4 månader. Alla andra gånger har jag plussat innan bim.

• Cazandra93
    Johanna1993 skrev 2014-06-12 08:48:17 följande:

Ursäkta för sent svar! Det visade sig att jag är gravid. Jag är i vecka 10 nu. Så graviditetstesterna visa de negativativt fast jag var i vecka 2-3. Väääldigt ovanligt enligt barnmorskan men plötsligt händer det. Barnmorskan trodde att det berodde på att jag rätt så nyligen har haft sköldkörtelcancer, och har problem att få ordning på hormonerna. Men nu är jag äntligen gravid och vi är så lyckliga! Lycka till allihopa :D / mvh Johanna

Hej jag heter cazandra jag har fråga jag har gjort gravid test 4 ggn negativt o mensen kommer inte som den ska kan jag vara gravid ändå negativt teat ha inte kollat upp men jag ska. Vad tror du
Svar på tråden Gravid trots negativa graviditetstest??