• Anonym (Latmask)

Ökade din sexlust när du började motionera?

Har hört att motion kan vara ett sätt att få mer sexlust om man har tappat den. Vad har ni för erfarenheter?

Den här frågan vänder sig främst till er som varit lata soffpotatisar tidigare men som har tagit er i kragen och börjat motionera och kommit i bättre form.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ökade din sexlust när du började motionera?
  • Efraim Barkbit

Skulle vilja kunna säga att det påverkade mig mycket men njä. Gick från sporadisk till regelbunden träning för ett par år sedan och det har inte påverkat lusten. Beror iofs kanske på var man startar

Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Sezzie

För mig har det hjälpt! Mestadelsför att träna får mig att känna mig mer attraktiv vilket gör att jag känner mi mer sugen då jag känner mig sexigare :)

• Kofot

Jag blir piggare och gladare när jag tränar och det gör att jag blir mera på.

• Anonym (pigg och glad)

Största anledningen till att jag i perioder har begränsad sexlust är trötthet och stressproblem.
    De perioder jag har haft en fungerande motion och kondition kan jag hantera högre arbetsbelastning bättre, orkar med vardagens krav utan att vara totalt slut på kvällen/helgen.

Detta är nog för mig största anledningen till att sexlusten är bättre när jag är i form. I en relativt ny relation kan det även ha handlat lite om självförtroende, jag vet att jag orkar vara lite uthållig och inte behöva flåsa som en gris efter 10 minuters intensivt sex Glad

• Anonym (m)

Jag svarar för min man,han tycker det ger mer lust att träna. Minskar stress och ökar blodcirkulationen.

• Anonym (Latmask)

Det verkar ju som om det är värt ett seriöst försök.

• Schna

Min livslust ökar och jag får upp ett annat tempo i största allmänhet. Svarade ja.

It takes a fool to remain sane
  • Acubens

Upplever samma sak även om jag nästan alltid tränar. När jag är skadad och inte kan träna lika mycket, sjunker sexbehovet helt klart. 

• Dr Börje

Såväl jag som min fru har börjat motionera regelbundet (3-4 ggr i veckan) de senaste två åren. Absolut ingen skillnad i sexlust hos någon av oss. Den är lika oregelbunden och i otakt som tidigare.

Svar på tråden Ökade din sexlust när du började motionera?