• Sia123

äggdontion - vart ska vi vända oss? Tipsa mig :)

Jaha, då var det så alltså. 3 misslyckade IVF :(.
    Känner mig helt tom.  Ändå är det dags att bestämma hur man går vidare.  Vi är inne på äggdonation och jag håller på att bearbetar detta och därför vore det ovärderligt att få lite input och info från er som lyckats med detta.

Vart åkte ni?
    Vad matchar dom med donatorn?
    Pris?
    Hur känns det nu?

Kram Sia :)

• Svar på tråden äggdontion - vart ska vi vända oss? Tipsa mig :)
  • Jag är bara jag
    Bonifacio skrev 2014-05-20 14:53:24 följande:
    Vi är nu mer och mer inne på Reprognesis eller Unica i Brno, Tjeckien och idag har jag mailat dem båda. Får se vem som svarar snabbast och/eller bäst.

Jag har bara gott att säga om Repro.!  Glad Vill du veta mer så messa mig.
  • Sia123

Hej Bonifacio:
    Är så  nyfiken om du fått några svar från klinikerna? Någon som verkar bättre än den andra?

Inell: ja, gör gärna det!!

Ha en trevlig helg alla :)

• Bonifacio

Hej Sia123!

Vet du vad? Jo, här går det undan nu Glad. Fick svar från både Repro och Unica dagen därpå. Bra svar från båda, men det något mer personliga från Repro gjorde att jag kände mest för dem. Dessutom är ju "Jag är bara jag" ovan nöjd med dem Glad. Har nu kontakt med en koordinator där som heter Helena och verkar jättebra. Jag var så pass "på" i mitt mail så de fixade omedelbart en tid till oss nu i veckan som kommer. En tid för "studiebesök" och samtal alltså. Den andra kliniken mailade att de skulle göra sitt bästa för att stuva om i sitt schema och återkomma och det gjorde de också ett par dagar senare, men tiderna krockar (tyvärr) med varandra, så nu kör vi på Repro!

Flyger ner till Wien och bor där. Tåg eller hyrbil över till Brno blir det. Känns ganska overkligt det hela, men spännande samtidigt. Ser även mycket fram emot ett par dagar i Wien.

Hur går det för dig då?

• inell

Hej Sea123 nu kom jag tillbaka från Estland med lite nyheter,,,, vi vart i Tallinn o ställde oss i kö till nästa vår,vill man göra till höst måste vända till Tartu ligger 180 km ifrån Tallinn.Vi kommer åka dit totalt 3 gånger o man för välja själv hur många embryo man vill ha upp till 3 Glad. Kommer ha första samtal via telefon på hösten o första besök efter ny år.Nu förbereder jag sig till nästa år.Lycka till alla

MVH 
    Inell

• Sia123

Hej

Oj vad det händer saker här :). Va kul!! Följer med spänning!!
    Får man fråga vad det kommer att kosta på Repro?

Vi hade vårt avslutningssamtal med Sahlgrenska i går. Inget kul samtal alls givetvis.
    Min läkare sa att tredje försöket var så mycket bättre än dom första IVF jag gjorde där så hon var jätteförvånad.
    Tidigare har hon inte gett oss mycket hopp för att göra en privat IVF men efter det sista försöket med 2 bra ägg så sa hon att det kan vara värt ett försök.
    Så nu är jag så förvirrad (igen). Är ju inställd på donation nu. Vill bli mamma snart. Ska jag göra ett sista IVF-försök trots allt??
    Usch va svårt. ...
    Jag fasar för ännu en behandling då jag får ta sprutor istället för nässpray och sen maxdos av 2 hormoner. Plus detta producerar min kropp massa systor som måste bort hela tiden.
    Ja, och var ska man göra en IVF? Vi har ju flyttat till Blekinge nu..

Förvirrad  .. 

• inell

Hej har inte vart här mycket men nu jag tillbaka,Sia 123 jag tycker att du ska satsa på ÄD eftersom det ä bortkastad tid givetvis om inte ä gammal som jag 39.Jag ångrade mig att vi gjorde IVF o det blev inget skulle satsa direkt på ÄD om jag visste att det är helt kört med mina äggproduktion, betala för ÄD istället o kanske blev gravid nuGråter men men nu måste jag vänta nästa år o få träffa läkaren o planera ÄD på våren 2015.

• Redan47
    inell skrev 2014-07-10 12:19:55 följande:

Hej har inte vart här mycket men nu jag tillbaka,Sia 123 jag tycker att du ska satsa på ÄD eftersom det ä bortkastad tid givetvis om inte ä gammal som jag 39.Jag ångrade mig att vi gjorde IVF o det blev inget skulle satsa direkt på ÄD om jag visste att det är helt kört med mina äggproduktion, betala för ÄD istället o kanske blev gravid nuGråter men men nu måste jag vänta nästa år o få träffa läkaren o planera ÄD på våren 2015.

Varflr inte göra den utomlands där hår det ju fortare....
  • Peter73
    Jag är bara jag skrev 2014-05-13 15:48:37 följande:

ED är embryodonation,d.v.s både donerade ägg och spermier. Görs oftast via FET med 2 blastocyster. Kostar runt 15-20000:-.

Hej
    Jag undrar vart du fått dessa priser ifrån. De flesta som jag hittar på nätet ligger mellan 4500 -8250 ?. 
  • Redan47

8600euro tar Riga för embryodonations paket, inkl medicin, lite annat. Det är då för först försöket och Sedan för frozen tar de 1800euro. Tjeckien är nog billigare. Har ingen aning vad de tar.

• Sia123

Hej

Tog semester från allt i sommar ...sååå skönt. Men nu har verkligheten kommit tillbaka och vi har försökt ivf privat i Malmö. Det blev sämsta försöket någonsin. 3 äggblåsor och i dom 3 kassa ägg... Fick inget tillbaka :(. (Första gången vi gjorde kort protokoll).

Hur går det för er?

• Redan47

Befinner mig i Aten , transfer på fredag. ÄD. Har fått hjälp m vaginala östrogen behandl och boosta m slemhinna som svarar på oralt o plåster uselt.

Svar på tråden äggdontion - vart ska vi vända oss? Tipsa mig :)