• Anonym (Den erfarne)

Oerfaren och erfaren tillsammans

Jag har träffat en man som tidigare endast har varit i ett förhållande som tydligen inte innehöll så mycket sex. Vi är fortfarande i lära känna varandra stadiet, men jag gillar mannen mycket.

Till saken hör att jag har haft en ett rätt vilt sexliv, varit med ganska många män och provat både det ena och det andra. Nu vet jag inte riktigt hur jag ska hantera mina erfarenheter. Han visar inget prov på svartsjuka eller fördömande när jag hittills bara framfört att jag har varit med några fler än han. Tvärt om så visar han nyfikenhet fiskar lite efter historier. Jag skäms inte för mig själv och tycker att det är roligt att prata om sex men eftersom skillnaden i vad vi varit med om är så stor så vet jag inte riktigt hur jag ska hantera det.

Någon som känner igen sig i min situation?

Ska man vara ärlig och öppen eller skrämmer det iväg honom? Ska man ljuga och framstå som mindre erfaren än man är eller bara lägga locket på och inte prata om det alls?

• Svar på tråden Oerfaren och erfaren tillsammans
  • Anonym (Den erfarne)
    kk kk skrev 2014-05-19 02:07:00 följande:
    klart det inte är. det är tvärtom mer vanligt att kvinnor har legat runt mer. det där är klarlagt.
    Ja alla undersökningar visar på det eller hur...
    kk kk skrev 2014-05-19 02:08:41 följande:
    vad tror du kan vara ett rimligt svar på första frågan?

tror du att det kan vara samma svar som ligger till grund för att du inte berättar för ditt ragg? smile1.gif
    Finns många rimliga svar. Att hon har klarlagt att det inte är något hon tänker prata om och det får han acceptera. Att han har sagt att han inte vill veta något om det. Att de hon har varit med tidigare inte finns i hennes närhet idag och att risken är liten att det kommer fram till honom ändå...
    kk kk skrev 2014-05-19 02:10:03 följande:
    hon har haft måånnngggaaa innan. och det här inte den sista, vi kan vara rätt säkra på det. smile1.gif
    Tur att du som verkar veta bäst talar om det för alla. För mig var det en nyhet, men nu vet jag. Tack!
    kk kk skrev 2014-05-19 02:11:02 följande:
    mmm, du ser honom som en i mängden och du jämför rätt friskt.
    Igen... Jaha det gör jag... Det var lärorikt att läsa i tråden så att jag får reda på hur jag tycker och tänker...

Det är bättre att de som har något att säga skriver i tråden istället för någon som bitter av andra anledningar lägger sig i och petar utan att ha det. Har du kk kk några erfarenheter från liknande situation så dela gärna med dig, annars kan du väl lägga din energi på annat.
  • Anonym (oerfaren)

Tråkigt att en sådan här tråd skall spåra ur...

TS, släpp det bara...

Jag önskar er all lycka TS, och kommer att fortsätta följa tråden
    ifall det dyker upp något vettigt.

• Anonym (måns)

Vi träffades för många år sedan jag och min fru och hon hade sexuella relationer innan och jag inga. Det har tärt många gånger på mig samtidigt som man vill veta men man skulle aldrig ha frågat så här i efterhand. Det är tyvärr hjärn spöken som kan dyka upp när relationen mellan oss inte varit så bra. Svår fråga så här idag skulle jag aldrig frågat!

• Anonym (Den erfarne)

En liten uppdatering...

Har pratat lite med min kille nu. Talade om att det som har varit hör till det förgångna och att det inte betyder något för mig, men att finns någon som vi umgås med som jag har varit med. Jag förklarade också att honom om han vill veta mer än så, men att jag säger det främst för att han inte ska känna av att det finns hemligheter i sällskapet där han hålls utanför..

Jag hann inte säga så mycket mer innan han förklarade att han nog har fått veta det mesta från grabbarna redan. Han hade hållit tyst om det för att jag inte skulle bli arg på dem för att de har skvallrat, men han sade att han inte har några problem med det. Däremot så ville han ha en genomgång av dem som vi umgås med som jag har varit med så att är överspelat och att han slipper fler överraskningar.

Jag tror att det var fler än han hade räknat med, men han säger iaf att han inte har några problem med det och det känns skönt för mig att det nu är uppe på bordet.

Om han tar det så bra som det lär framtiden utvisa, men än har jag inte sett tecken av något annat Glad

• Anonym (Anonym S)

Jag har en liknande dilemma och situation som jag kan dela med och min egna erfarenhet. För att försöka göra en kort historia kort, jag är svensk med båda föräldrar från Chile. Nyligen fyllt 34 i år. Haft väldigt få relationer och sexuella relationer. Väldigt lite. Totalt 4 seriösa förhållande. aldrig haft KK, och väldigt lite ONS då det inte är min grej. Vet inte varför men ONS o kk aldrig varit min grej. I min åsikt o synpunkt jag måste ha känslor inblandat. Nu till saken Nyligen träffat en Chilensk kvinna äldre än mig 6 år äldre och berättat för mycket av sitt äventyr ( sexuella relationer) för mig vilket fått mig att må dåligt, prestations ångest, och allt. alla dom negativa känslor i en början tills man har sagt åt henne. Upprepande gånger att sluta. Och flera upprepande gånger har hon berättat sitt äventyr, tryckt ner mig med sitt äventyr och sagt otrevliga saker. Enligt min partner hon har väldigt svårt att komma. Speciellt multi-orgasm. Och med mig händer att hon får det. Varje gång vi har det. Så det är något positivt och bra. Och att jag har en otrolig god personlig lukt. Som ingen anann har. Positivt och bra. Med alla hennes liggande och hennes erfarenhet hon har berättat har hon sagt " att ha med dig, är som att ligga och ha med min första relation" jag tog och tolkade det som att hon jämförde mig. Och att jämföra... med sin nuvarande partner och säga sånt sånt man håller för sig själv. För att inte såra sin nya partner. Andra och upprepande gången hon sa något otrevligt var: du som person och människa är utan tvekan en 10/10 men i sängen är du en 1/10 jag tog det väldigt negativt. Och fick en panik attack, ångest och prestations ångest att man fick så ont i bröstet att man inte kunde andas. Sådanna saker man håller för sig själv. Det kom från ingenstans från henne. Utan att man har gjort något att provocera fram det. 3:dje gången man fick en oroväcknde känsla från min partner var att hon nämnde att hon hade en trio med en tjejkompis och en man. Berättat den historien minst 8 gånger att man inte vill höra det. 1 anledningen varför man inte ville höra den historien var: i slutet av den trio hon tog emot pengar från denna man som erbjöd och gjorde trio. Vilket gör henne till prostiturerad. Och mycket mer. Enda man har sagt till henne: " om dina ligg varit så pass fantastiska än mig varför gör du inte slut med mig och gå tillbaka till tinder? Ditt knullande?". Om dom har varit så pass bättre. Såg aldrig dom bra saker man gjorde åt henne och hennes ungar. Hon såg dom dåliga sidor man hade som hon ville ha mer av. Jag var varit och är otrolig oroad, brytt mig enormt mot min partner och hennes ungar. Sett till att inget fattas, små detaljer som ingen anna har varit mot henne och hennes ungar. I alla hennes dejtande och förhållande hon har haft. Hon gjorde även slut 1 gång och jag blev faktiskt ledssen men samtidigt glad. Glad över hon förtjänade mig aldrig. Värderade mig aldrig. Efter 1 vecka hon ville ha mig tillbaka. Då insåg hon alla mina bra sidor och att hon gjorde ett stort misstag. Idag försöker jag inte nappa och bry mig när hon nämner sina. För att ta henne tillbaka var man tvungen att snacka seriöst med hennes äldsta syster vad min partner har för fel, hon lyssnade på mig och förstod mig och höll med mig. Enda hennes syster sa till mig varför min partner behandlar mig sådär är: alla hennes killar ( min partner) och förhållande hon har haft, dom har behandlat min partner så pass illa att ingen älskade henne och brytt sig om min partner så pass mycket som jag har gjort. 

Tankar och åsikter vad ni tycker om allt min partner har berättat / sagt? Bra eller fel? Och behandlat mig med att berätta för mycket om sina sexuella äventyr utan att man har bett om det? Att hon jämförde mig med sin första pojkvän och att man är en 1/10 i sängen? 
  • Hellishen

Att hon varit med fler än du är knappast problemet här. Problemet är att hon är en idiot. Inte vill du vara ihop med en sådan labil person som freakar ut och säger elaka saker i tid och otid?! 

Många enstaka ligg ger ingen erfarenhet eller gör någon till en bra älskare. Långa seriösa relationer där man experimenterar i sin egen takt, lär känna sig själv och varann, då blir sexet bra och man blir en inkännande älskare.
    Men sen gillar man ju olika saker, varje relation och sexpartner är unik. Ingen är färdiglärd. 

• Hellishen

Mitt svar ovan var till detta inlägg: 

Anonym (Anonym S) skrev 2025-12-26 12:53:17 följande:

Jag har en liknande dilemma och situation som jag kan dela med och min egna erfarenhet. För att försöka göra en kort historia kort, jag är svensk med båda föräldrar från Chile. Nyligen fyllt 34 i år. Haft väldigt få relationer och sexuella relationer. Väldigt lite. Totalt 4 seriösa förhållande. aldrig haft KK, och väldigt lite ONS då det inte är min grej. Vet inte varför men ONS o kk aldrig varit min grej. I min åsikt o synpunkt jag måste ha känslor inblandat. Nu till saken Nyligen träffat en Chilensk kvinna äldre än mig 6 år äldre och berättat för mycket av sitt äventyr ( sexuella relationer) för mig vilket fått mig att må dåligt, prestations ångest, och allt. alla dom negativa känslor i en början tills man har sagt åt henne. Upprepande gånger att sluta. Och flera upprepande gånger har hon berättat sitt äventyr, tryckt ner mig med sitt äventyr och sagt otrevliga saker. Enligt min partner hon har väldigt svårt att komma. Speciellt multi-orgasm. Och med mig händer att hon får det. Varje gång vi har det. Så det är något positivt och bra. Och att jag har en otrolig god personlig lukt. Som ingen anann har. Positivt och bra. Med alla hennes liggande och hennes erfarenhet hon har berättat har hon sagt " att ha med dig, är som att ligga och ha med min första relation" jag tog och tolkade det som att hon jämförde mig. Och att jämföra... med sin nuvarande partner och säga sånt sånt man håller för sig själv. För att inte såra sin nya partner. Andra och upprepande gången hon sa något otrevligt var: du som person och människa är utan tvekan en 10/10 men i sängen är du en 1/10 jag tog det väldigt negativt. Och fick en panik attack, ångest och prestations ångest att man fick så ont i bröstet att man inte kunde andas. Sådanna saker man håller för sig själv. Det kom från ingenstans från henne. Utan att man har gjort något att provocera fram det. 3:dje gången man fick en oroväcknde känsla från min partner var att hon nämnde att hon hade en trio med en tjejkompis och en man. Berättat den historien minst 8 gånger att man inte vill höra det. 1 anledningen varför man inte ville höra den historien var: i slutet av den trio hon tog emot pengar från denna man som erbjöd och gjorde trio. Vilket gör henne till prostiturerad. Och mycket mer. Enda man har sagt till henne: " om dina ligg varit så pass fantastiska än mig varför gör du inte slut med mig och gå tillbaka till tinder? Ditt knullande?". Om dom har varit så pass bättre. Såg aldrig dom bra saker man gjorde åt henne och hennes ungar. Hon såg dom dåliga sidor man hade som hon ville ha mer av. Jag var varit och är otrolig oroad, brytt mig enormt mot min partner och hennes ungar. Sett till att inget fattas, små detaljer som ingen anna har varit mot henne och hennes ungar. I alla hennes dejtande och förhållande hon har haft. Hon gjorde även slut 1 gång och jag blev faktiskt ledssen men samtidigt glad. Glad över hon förtjänade mig aldrig. Värderade mig aldrig. Efter 1 vecka hon ville ha mig tillbaka. Då insåg hon alla mina bra sidor och att hon gjorde ett stort misstag. Idag försöker jag inte nappa och bry mig när hon nämner sina. För att ta henne tillbaka var man tvungen att snacka seriöst med hennes äldsta syster vad min partner har för fel, hon lyssnade på mig och förstod mig och höll med mig. Enda hennes syster sa till mig varför min partner behandlar mig sådär är: alla hennes killar ( min partner) och förhållande hon har haft, dom har behandlat min partner så pass illa att ingen älskade henne och brytt sig om min partner så pass mycket som jag har gjort. 

Tankar och åsikter vad ni tycker om allt min partner har berättat / sagt? Bra eller fel? Och behandlat mig med att berätta för mycket om sina sexuella äventyr utan att man har bett om det? Att hon jämförde mig med sin första pojkvän och att man är en 1/10 i sängen? 
  • Anonym (Conny Jansson)

Jag är väldigt fånig, jag är svartsjuk på min frus tidigare älskare. Dem hon låg med i tonåren! Och nu är hon 64 och vi har levt ihop halva livet!

Men det där med svartsjuka är så olika för olika personer. Om din snubbe gillar att du berättar, så berätta! Det kanske tänder honom att fantisera om dig tillsammans med andra.

• Anonym (Anonym S)
    Hellishen skrev 2025-12-26 15:30:50 följande:

Att hon varit med fler än du är knappast problemet här. Problemet är att hon är en idiot. Inte vill du vara ihop med en sådan labil person som freakar ut och säger elaka saker i tid och otid?! 

Många enstaka ligg ger ingen erfarenhet eller gör någon till en bra älskare. Långa seriösa relationer där man experimenterar i sin egen takt, lär känna sig själv och varann, då blir sexet bra och man blir en inkännande älskare.
    Men sen gillar man ju olika saker, varje relation och sexpartner är unik. Ingen är färdiglärd. 

Självklart, problemet ligger inte i hur många hon har haft, fullkomligt normalt att ha sex och alla människor har sina behov. Och jag tror att ingen människa vill veta för mycket och detaljer heller. Eller har man fel? Och vara lite mer reserverad med att berätta vissa saker utan att be om det. Beror självklart från person till person. Och vara försiktig att inte såra sin nya partner med att börja jämföra med sin första förhållande. Eller har man fel? Tycker du att det är rätt att jämföra med att säga så? Och även visat mig vart han bodde? Och säga att man är en 1/10? Haha labil person, ja... googlade vad den diagnosen innebär och tror nu också att hon måste ha den diagnosen, otrolig impulsiv och bra på att snacka och kan säga lite vad som helst utan att tänka 2ggr. Som sagt försöker inte bry mig nu när hon nämner om sina äventyr. Tror och känner också att... alla vi människor har brister har något som man måste aceptera om man verkligen tycker om djupt den människan, ha tålamod så man växer och mognar. Tror jag. Ingen relation och människa är perfekt. Precis som jag. Aldrig haft många relationer och sexuella erfarenheter men så är mina slutsatser. Så som du säger: " många ensaka ligg gör ingen till en bra älskare"? Absolut alla gillar olika saker och i mitt fall... jag är otroligt lugn, harmonisk personlighet och det hon gillar i sängen är långt ifrån jag och man försöker. Gör mitt bästa hon ger mig prestationsångest, mått dåligt, blir inte nöjd. Som sagt hon är van att många män har behandlat henne dåligt som hennes syster har sagt och att jag ändrar min personlighet till Hardcore... blir svårt. Som partner och kvinna man brukar väll anpasssa sig med tiden? Trots min osäkerhet med dejtande och sexuella erfarenhet som man jobbar hårt dagligen och tillsammans med en psykolog har man fått höra från väldigt många kvinnor att: " är du medveten på hur många kvinnor som tittar på dig i gatan" hade man haft en aning och lite mer självförtroende skulle jag garanterad gett mig in på dom för att få erfarenhet.

Tacksam för svar och dina tankar / åsikter är viktiga. Och jag hoppas på att du hade en fin julafton.

Mvh 
  • Hellishen

Ja du låter som en lite osäker och lättledd person och jag tror inte att din flickvän är något för dig på vare sig lång eller kort sikt. 

Råder dig att prata med din psykolog om det och se vad hon säger om saken. 

En relation som gör en osäker och sårad är inte en relation att satsa på. 

Anonym (Anonym S) skrev 2025-12-27 11:35:13 följande:
    Självklart, problemet ligger inte i hur många hon har haft, fullkomligt normalt att ha sex och alla människor har sina behov. Och jag tror att ingen människa vill veta för mycket och detaljer heller. Eller har man fel? Och vara lite mer reserverad med att berätta vissa saker utan att be om det. Beror självklart från person till person. Och vara försiktig att inte såra sin nya partner med att börja jämföra med sin första förhållande. Eller har man fel? Tycker du att det är rätt att jämföra med att säga så? Och även visat mig vart han bodde? Och säga att man är en 1/10? Haha labil person, ja... googlade vad den diagnosen innebär och tror nu också att hon måste ha den diagnosen, otrolig impulsiv och bra på att snacka och kan säga lite vad som helst utan att tänka 2ggr. Som sagt försöker inte bry mig nu när hon nämner om sina äventyr. Tror och känner också att... alla vi människor har brister har något som man måste aceptera om man verkligen tycker om djupt den människan, ha tålamod så man växer och mognar. Tror jag. Ingen relation och människa är perfekt. Precis som jag. Aldrig haft många relationer och sexuella erfarenheter men så är mina slutsatser. Så som du säger: " många ensaka ligg gör ingen till en bra älskare"? Absolut alla gillar olika saker och i mitt fall... jag är otroligt lugn, harmonisk personlighet och det hon gillar i sängen är långt ifrån jag och man försöker. Gör mitt bästa hon ger mig prestationsångest, mått dåligt, blir inte nöjd. Som sagt hon är van att många män har behandlat henne dåligt som hennes syster har sagt och att jag ändrar min personlighet till Hardcore... blir svårt. Som partner och kvinna man brukar väll anpasssa sig med tiden? Trots min osäkerhet med dejtande och sexuella erfarenhet som man jobbar hårt dagligen och tillsammans med en psykolog har man fått höra från väldigt många kvinnor att: " är du medveten på hur många kvinnor som tittar på dig i gatan" hade man haft en aning och lite mer självförtroende skulle jag garanterad gett mig in på dom för att få erfarenhet.

Tacksam för svar och dina tankar / åsikter är viktiga. Och jag hoppas på att du hade en fin julafton.

Mvh 
  • Anonym (Anonym S)
    Hellishen skrev 2025-12-27 13:37:31 följande:

Ja du låter som en lite osäker och lättledd person och jag tror inte att din flickvän är något för dig på vare sig lång eller kort sikt. 

Råder dig att prata med din psykolog om det och se vad hon säger om saken. 

En relation som gör en osäker och sårad är inte en relation att satsa på. 

Hur menar du att jag är lättledd person? Denna psykolog som man har har sagt liknande som dig fast använde självklart andra ord... min partner och jag vi har nyligen träffats och mindre än 6 månader och jag tror att man får se och testa vad som händer, många i min omgivning håller med att hon är inget för mig, att man kan få bättre. Jobbar dagligen faktiskt på min självsäkerhet med denna psykolog, var en av dom anledningar varför man flyttade utomlands från Sverige till Chile, många som man har testat dejta hemma i Sverige och testat ha ons, ni har en tendens att dömma mig innan man träffats och jag tappat intresse, tar det ganska personligt också när ni dömmer mig. och vill inte prata mer. Har varit så i x antal år. Här i Chile varit så mycket lättare med dejtande och annat. men förklara gärna hur du menar med att jag är en lättledd person? För övrigt så hoppas jag att du får en trevlig dag och helg
  • Hellishen

Baserat på hur du beskriver hur din flickvän behandlar dig och hur du reagerat på olika händelser. Att du anpassar sig så mycket efter henne även om du känner att det är fel. Inte litar på ditt inre som säger till dig att hon gör fel, utan ändå stannar kvar och hoppas att det ska bli bättre. (det blir nästan aldrig bättre, relationer är överlag allra bäst i början när man är nykär och ser allt i ett rosa ljus. måste man kämpa redan från dag ett med elakheter, krångel och besvär så är det oftast lika bra att sätta punkt direkt.) 

Låter du den här tjejen köra över dig som du beskriver och behandla dig med allt annat än respekt så kommer det tyvärr bara fortsätta. Hon ser att hon kan psyka dig och köra över och kommer fortsätta. 

Svar på tråden Oerfaren och erfaren tillsammans