• VioletRose

BRIO Smile - är det en bra vagn?

Vi tänkte köpa en ny vagn till lillknodden som kommer i höst. Vill ha en hyfsat lättkörd vagn som är lätt att ta med i bilen och som man kan enkelt kan klicka i babyskyddet när man t.ex hämtar och lämnar syskonen på skola/förskola.

Funderar på en BRIO Smile, är det någon som vet om den är så bra och smidig som den ser ut? Fördelar och nackdelar med den?
    Tar gärna emot alla åsikter!!

• Svar på tråden BRIO Smile - är det en bra vagn?
  • lovely89

Jag älskar våran brio smile.. Ser inga nackdelar med den faktisk.. En kanon vagn :)

• LadyBond

hade den som lånevagn-gillade inte.
    den är framåtvänd.
    vi köpte ist babyjoggers city select. underbar och vändbar!
    vår dotter älskar att dra ner regnskyddet med fönster.
    kan tippa den lätt i liggläge om barnet somnar och man fäller ihop den på tre sekunder.
    lättast att få in i bilen.
    tar 30 kg och så lättkörd att allt annat känns tungt :D
    barnet växer med den.
    och den kan du vända i en hiss utan problem.. :D

vi köpte den röda med mycket fin färg här visas den svarta.

skriver med en hand (hon sover på min andra arm) därav inga versaler.

ladybond.se/ Someone told me I was delusional, I almost fell of my unicorn
  • LadyBond

nackdelar, missade att den är apvår att svänga med plus att den har fotbroms.

• wildlife

Är också sugen på en brio smile. Den är vändbar, man kan altså ha barnet vänt mot sig eller ifrån sig i sittdelen. Vad olika det är om vad man tycker är nackdelar Jag föredrar fotbroms.

• LadyBond

Men gud vilkenvirrpanna jag är, ber tusen gånger om ursäkt. Skäms
    Blandade ihop smile och sitty.

Vet inte hur det gick till riktigt. 

:D

• VioletRose
    LadyBond skrev 2014-05-12 16:53:37 följande:

Men gud vilkenvirrpanna jag är, ber tusen gånger om ursäkt. Skäms
    Blandade ihop smile och sitty.

Vet inte hur det gick till riktigt. 

:D

Hehe kan hända även den bäste Tack för svar ändå. City Select verkar också som en bra vagn, men inte från nyfödd kanske.

Har hört någonstans att framhjulen på Smile-vagnen är instabila och skakiga om man kör på grus t.ex, någon som vet om det stämmer?

Vi kommer i och för sig ha vagnen mer som en "finvagn" och inte på skogspromenader etc, till det kommer vi ha vår gamla trogna och rejäla Emmaljunga City Cross.

Sen har jag hört att det är lite svårt att fälla ner handtaget utan att väcka bebis när man sätter fast babyskyddet i chassit. Den funktionen är ju lite viktigare för oss eftersom vi som sagt tänkt använda den mycket vid hämtningar och lämningar av syskon mm. Någon som vet om det stämmer?
  • lovely89
    VioletRose skrev 2014-05-12 22:02:06 följande:
    Hehe kan hända även den bäste smile1.gif Tack för svar ändå. City Select verkar också som en bra vagn, men inte från nyfödd kanske.

Har hört någonstans att framhjulen på Smile-vagnen är instabila och skakiga om man kör på grus t.ex, någon som vet om det stämmer?
    Vi kommer i och för sig ha vagnen mer som en "finvagn" och inte på skogspromenader etc, till det kommer vi ha vår gamla trogna och rejäla Emmaljunga City Cross.

Sen har jag hört att det är lite svårt att fälla ner handtaget utan att väcka bebis när man sätter fast babyskyddet i chassit. Den funktionen är ju lite viktigare för oss eftersom vi som sagt tänkt använda den mycket vid hämtningar och lämningar av syskon mm. Någon som vet om det stämmer?
    Nej på våran är det lätt.. Låter gör det ju när den klickar i men det gör väl vilket babyskydd som helst..
    Sen om bebisen hör höga ljug från början är det inget den bryr sig om sen..:)
  • JennyL88

Funderar också på att köpa en smile. Var köper man den till bästa pris?

BF 15 oktober
  • LH8989

Nej det tycker jag inte, jag körde vagnen över en platt gräsmatta i lekparken som var lite ojämn och då tippade hela vagnen, gick sönder också, gick tillbaka till butiken och fick till svar att vagnar med högre sittdel oftast är mer ostabila därför finns det så få, dessutom sa expediten att smile blir lite som en 3 hjuling då hjulen sitter så tätt fram.

Svar på tråden BRIO Smile - är det en bra vagn?