• C R

klämt fingrarna i dörren. Åka in??

Dottern på två år fick sina fingrar klämda i en dörr förut. Den gick igen helt. Hon har svårt att röra dom men det går lite. Vill inte använda handen. Det är ju bara 1 1/2 timma sen det hände så det är kanske inte så konstigt. Min fråga är om detta är ngt man bör åka in med? De är svullna men inte jättemycket.

• Svar på tråden klämt fingrarna i dörren. Åka in??
  • UniqueSnowflake
    Styrox skrev 2014-05-12 18:15:23 följande:
    Ahumm, påminn mig igen om vad som hände Susanne Grimfors under finnkampen 2010...
    Finnkampen? Vad fan är det?
  • Styrox
    UniqueSnowflake skrev 2014-05-12 17:50:53 följande:
    Man kan inte GÅ med en bruten FOT eftersom FOTEN slutar FUNGERA när den är BRUTEN. Spricka i ett ben i foten = då kan man gå.
    Och svara gärna på om man ska kunna hoppa på ett ben när blindtarmen är minuter från att spricka.
  • Styrox
    UniqueSnowflake skrev 2014-05-12 18:16:05 följande:
    Finnkampen? Vad fan är det?

• LillGris
    Man kan inte GÅ med en bruten FOT eftersom FOTEN slutar FUNGERA när den är BRUTEN. Spricka i ett ben i foten = då kan man gå.

Det kan man absolut göra. Det beror ju vilket ben som är brutet och var.
  • Amb112
    UniqueSnowflake skrev 2014-05-12 18:14:19 följande:
    *suck* Scrubs på tv eller Scream på DVD ikväll...
    Trafikolycka för säkert 4 år sen....man blev lätt illamående av att se det.....men jag kör div brutna "fötter" och vissa haltar ut själva "tjena" och andra har öht ingen möjlighet att stötta på foten. 
  • Emmaa86

Bra du åkte in. Min son klämde sig med i dörren i somras, han va då 1,5 år. Dörren stängdes helt. Hela hans finger blomma åkte av och fingret "öppnade" upp sig uppe på toppen. De röntgade och klämde.. Han kunde inte röra fingret men drt va aldrig brutet men fick gå med det lindat 4 veckor. Hur går det för er ts?

• C R

Nu är vi hemma igen o allt verkade ok med fingrarna.

• Fenina
    UniqueSnowflake skrev 2014-05-12 17:34:46 följande:
    Uh, yeah you did. Nej du- om du haft en BRUTEN FOT så hade du INGALUNDA kunnat gåt omkring på den. Däremot om du fick en SPRICKA I BENET så hade du kunnat gått, men med fördjävliga smärtor. En stor, stark vuxen karl bekant till mig fick en spricka i foten, och han grät som bara den..
    Sådan löjlig referens du gör till att en stor, stark och vuxen karl fick en spricka i foten, och att det därav måste innebära att en liten, flicksnärta som mig inte kan ha klarat av att ta mig kortare rundor i hemmiljö med bruten fot. 
    >> det är okej att tänka fel, så länge man tänker själv <<
  • Fenina
    C R skrev 2014-05-12 19:51:52 följande:
    Nu är vi hemma igen o allt verkade ok med fingrarna.
    Oh så skönt :) Hoppas smärtan går över snart för henne! 
    >> det är okej att tänka fel, så länge man tänker själv <<
  • Sweet Sofia
    UniqueSnowflake skrev 2014-05-12 17:34:46 följande:
    Uh, yeah you did. Nej du- om du haft en BRUTEN FOT så hade du INGALUNDA kunnat gåt omkring på den. Däremot om du fick en SPRICKA I BENET så hade du kunnat gått, men med fördjävliga smärtor. En stor, stark vuxen karl bekant till mig fick en spricka i foten, och han grät som bara den..

Det går utmärkt att gå på en fot som är bruten/har en fraktur. Att det inte skulle gå är en gammal myt.
  • Sweet Sofia

Du vet att det är ett eller flera BEN man bryter i en fot och inte hela foten i sig?! Så jodå man kan gå.
  • Sous

Min svärmor linkade omkring i flera dagar med ett komplicerat benbrott i foten. De fick operera två gånger för att fixa till det. Så det går utmärkt att gå med brutna ben i foten, beroende på vilket ben och hur brottet ser ut.

• Ogago
    C R skrev 2014-05-12 16:54:12 följande:
    Vilka trevliga toner många har här.
    O Klart jag vill henne väl! Dum fråga.
    Vi ska vara inne kl.18. De trodde inte.det var ngn fara men ville kolla för säkerhets skull.
    Om du antyder att jag (Ogago) inte hade en trevlig ton så må det vara hänt om det fick dej att åka till läkaren för vård för din lilla flicka.

Jag blev bekymrad av din trådstart när jag fick känslan av att 'det där går nog över'.

Jag är glad att din flicka blev undersökt och jag önskar henne alla lycka till i läkandet.
  • MadlenA

Hahahaha "en stor, stark, vuxen karl..." Så dumt...

Vilken tur att det inte var någon fara TS, min treåring klämde fingret för två veckor sen i en dörr som stängdes helt. Det var inget brutet men hon hade jätteont i flera dagar och är fortfarande öm.... Så det kan ta lång tid innan det går över.

• Duckan

Dottern klämde tummen i en dörr som gick igen helt. Den gick av, en sena slets av och det blev operation av det hela. Tummen är sig inte lik sen dess. Åk  in för säkerhetsskull.

Svar på tråden klämt fingrarna i dörren. Åka in??