Jadå, jag kan bidra. Men det har inte varit en dans på rosor, utan det har varit många jobbiga dagar, ibland har jag bara velat packa väskan och dra.
Vad som gjort att det ändå har fungerat
En sambo som varit en bra förälder, en underbar partner och haft full förståelse inför mina känslor. Han har aldrig kört med "du avskyr mina barn", utan "ja, just nu är det tufft, men du, vi fixar det"
I grunden är sambons tidigare barn väldigt bra. Men även de har gått igenom puberteten och då var de inte roliga
Ett ex, som hade sina sidor och kunde vara riktigt pestig, men hon gillade mig, hon såg mig inte som en rival och framför allt, hon fullkomligt dyrkade sina barns lillebror
Numera fungerar jag och exet väldigt bra ihop, vi har trevligt när vi träffas, sambons barn har, trots att de kunde vara förjävliga under sin pubertet, acceptera mig som sin pappas sambo och har nog alltid gillat mig, men jag fick en slev av deras humör, på samma sätt som deras föräldrar
De älskar sin lillebror, skämmer bort honom och får ett mammahjärta att värka av lycka.
Allt detta gör att jag idag, inte ångrar att jag träffade min sambo. Men om jag skulle göra om samma resa med någon annan, inte en chans