• Snuttan80

Kryssning cinderella, ta med alkohol!?

Vill ta med mug alkohol på kryssning med cinderella, eftersom man inte får köpa på båten. Förutom i baren då.

Väskorna åker ju igenom en maskin som kollar, men kan man gömma en flaska på sig, eller kollar dom det oxå? Nån som vet

• Svar på tråden Kryssning cinderella, ta med alkohol!?
  • Snuttan80

Synd att man inte kan ställa vanliga frågor här utan spydiga svar.

Va fan vill jag spara pengar där jag kan så är det väl mitt val, jag väljer att lägga mer pengar på mina barn å deras intressen. Idioter som måste hålla på jämt.

Ni andra med normala svar, tack då vet jag, blir inte att ta med mig då

• Virriga Vera
    Snuttan80 skrev 2014-05-13 18:32:12 följande:
    Synd att man inte kan ställa vanliga frågor här utan spydiga svar.
    Va fan vill jag spara pengar där jag kan så är det väl mitt val, jag väljer att lägga mer pengar på mina barn å deras intressen. Idioter som måste hålla på jämt.

Ni andra med normala svar, tack då vet jag, blir inte att ta med mig då
    Jag tycker bara att det verkar urtråkigt att åka iväg på en kryssning och inte ha råd med att dricka drinkar i en bar? För mig så verkar det onekligen riktigt tråkigt att sitta i en hytt och dricka alkohol. Då sitter jag hellre hemma och dricker mina drinkar.
  • Snuttan80

Tänkte medans man fixar sig, inte för hela kvällen.

Virriga Vera skrev 2014-05-13 18:38:57 följande:
    Jag tycker bara att det verkar urtråkigt att åka iväg på en kryssning och inte ha råd med att dricka drinkar i en bar? För mig så verkar det onekligen riktigt tråkigt att sitta i en hytt och dricka alkohol. Då sitter jag hellre hemma och dricker mina drinkar.

• Virriga Vera
    Snuttan80 skrev 2014-05-13 18:40:31 följande:
    Tänkte medans man fixar sig, inte för hela kvällen.
    Då borde det väl inte bli några större summor att köpa ett eller några glas vin att smutta på. Känns ju faktiskt lite småsnålt att spara på det.
  • catgirl
    Snuttan80 skrev 2014-05-13 16:56:50 följande:
    Vill ta med mug alkohol på kryssning med cinderella, eftersom man inte får köpa på båten. Förutom i baren då. Väskorna åker ju igenom en maskin som kollar, men kan man gömma en flaska på sig, eller kollar dom det oxå? Nån som vet
    Vill du absolut spara pengar bokar du in dig på buffén där det under sittningen är fri tillgång till öl,vin osv.
    Så gjorde jag när jag åkte med Cinderella på helgen.

• Frontline

Vi åkte med Cinderella nu i helgen som var och det var absolut inga bekymmer med att ta med sig alkohol på båten.
    Vi bokade early boarding vilket kostade 40 kronor extra och knalla bara rakt in på båten utan vare sig röntgen eller kontroller.

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • catgirl
    Frontline skrev 2014-05-13 19:01:46 följande:
    Vi åkte med Cinderella nu i helgen som var och det var absolut inga bekymmer med att ta med sig alkohol på båten.
    Vi bokade early boarding vilket kostade 40 kronor extra och knalla bara rakt in på båten utan vare sig röntgen eller kontroller.
    Det beror säkerligen på att ni var tidiga ombord på båten.
    Dom som inte har bokat early boarding och kommer senare till terminalen går igenom ID-kontroll och säkerhetskontroll med röntgen av väskor och kroppsvisitering.

• Snuttan80

Alla är olika, men när jag ska festa så räcker det inte med att smutta på ett glas vin, dricker inte ens vin. Så spar du dina kommentarer!

Virriga Vera skrev 2014-05-13 18:49:06 följande:
    Då borde det väl inte bli några större summor att köpa ett eller några glas vin att smutta på. Känns ju faktiskt lite småsnålt att spara på det.

• Virriga Vera
    Snuttan80 skrev 2014-05-13 20:07:23 följande:
    Alla är olika, men när jag ska festa så räcker det inte med att smutta på ett glas vin, dricker inte ens vin. Så spar du dina kommentarer!
    Men så trevlig du är då. Köp en eller 2 drinkar då.
  • Snuttan80

Sorry, inte meningen att låta så

Virriga Vera skrev 2014-05-13 20:26:43 följande:
    Men så trevlig du är då. Köp en eller 2 drinkar då.

• Mother of William

Jag åkte i helgen och blev varken visiterad eller fick väskan röntgad. Vi hade inte early boarding. Så det hade varit fullt möjligt att ta med något ombord.

Blir man påkommen blir man av med alkoholen. Kanske värt att chansa?

• Kerstinc

Varför ta med när hela båten är fylld med alkohol. Kan tipsa om att köpa likören Dragon Blood ombord, sinnessjukt bra svensk shot om ni nu ska festa :)

Svar på tråden Kryssning cinderella, ta med alkohol!?