• Anonym (Seriöst)

Melanotan, ni som använder det!,

Jag Har efter ett helt liv av att blivit kallat blekfis, blivit skrattad åt och används som jämnförelse för dom som vill se bruna ut, bestämt mig för att börja med melanotan. Jag har läst på allt jag kan och är extremt noga med allt. Ny spruta, rent och låg dos. Så alla som bara vill dissa mitt beslut kan bespara sig. Jag är medveten om den risk jag tar och har valt att börja ändå. NI SOM SJÄLVA ANVÄNDER MELANOTAN, hur mycket tar ni? Ökar ni doseringen efterhand? Hur länge tar det innan ni ser resultat, om ni solar eller inte och hur lång uppladdningsfas kör ni? Jag har kört i två veckor nu, tar ca 2streck på sprutan, en låg dos vad jag förstått. Har solat 4 ggr och upplever en klar förbättring med att inte bränna mig och mer färg, men lång ifrån något som skulle uppfattas som solbränd.. Biverkningar som illamående pch ont i huvudet hade jag första veckan, men dom får jag inte längre. Betyder det att jag kan öka dosen något? Leverfläckar har jag fått nån enstaka mer och dom jag hade har blivit mörkare, men faktist upplever jag det som bättre än grisrosa ^^ En välkommen biverkning var min aptit, som näst intill försvann. Lättare att äta nyttigt när man inte är sugen på massa godsaker 24/7 ^^ Dessvärre verkar denna biverkning också försvunnit något.. Så alla ni som har kört eller kör melanotan, dela gärna med er med hur ni gjort och andra tips och trix :)

• Svar på tråden Melanotan, ni som använder det!,
  • kerforsgren
    Anonym (Seriöst) skrev 2014-05-17 15:08:44 följande:
    Måste bara få ssäga! Det har hänt fyra ggr när ja vart utomlands att någon tagit tag i mej och frågat varför jag är så blek. Har alltid sörjt över att aldrig kunna känna mej fin på sommaren i klänningar, kjolar och SHORTS! har alltid gått o svettas för jag ville dölja mina bleka ben framför allt.alltid fått lite panik över sommaren för det är en press på att vara brun. Kompisarna vill åka o sola. O jag jar inbland flöjt med bara för att skäms för min vita hy och bränna mej.
    MEN IDAG HAR JAG FÖR FÖRSTA GÅNGEN gått i ett par shorts med kanslw inte jättwbrunA ben men definitivt inte uppseendeväckande vita ben. Och den känsla va så jävla najs!! Känna mej fin och somrig :D
    Wow!!!

Obs att ni som funderar på att börja med melanotan ska själva läsa på och vara medveten om riskera! ^^
    EXAKT det här känner jag igen! Jag var 6 mån i Egypten när jag var mindre. Folk trodde jag skulle vara neger när jag kom tillbaka- även jag. 6 månader i solen liksom... Visst hade jag fått liiite färg där nere, men hade man sett mig på stan så hade man inte sett det. Jag hade snarare gått från att ha genomskinlig hud till beige...  men jag brände mig som fan också. Fick ta bort ett födelsemärke som började bete sig konstigt- var dock ingenting :) När jag kom hem så frågade alla, varenda en, varför jag inte solat där nere... Jag solade varje dag! De sista månaderna kunde jag vara ute HELA dagen, och riktigt pressa under solen- utan att bränna mig, men inte blev jag mycket brunare för det. Jag blev "normal". Jag kan helt enkelt inte bli brun på "naturlig väg". Snacka om att jag var lycklig förra sommaren då! :D och framförallt att få slippa bränna sig!

Men som du säger, ni som funderar på att börja använda M2- läs på först! :)
  • Anonym (Seriöst)

Puffar för någon mer som använt som vill berätta lite? :)

• Anonym (Seriöst)

Spendera dagen ute igår och fick en liten chock i morse! Jävlar va färg jag fått i ansiktet!! Dock ser de lite lustigt ut efterso. Ansiktet är tre ggr då brunt som resten av kroppen, benen är svårast att få färg på. Brukar detta jämna ut sig. Eller ska man satsa på lite solskyddsfaktor i ansiktet så det inte blir världens skillnad? :)

• Anonym (cacerbruden)

Googla på skivepitelcancer. Jag är 32, har nästan aldrig solat, har ingen cancer i släkten, har nästan medelhavsfärgad hy och har den diagnosen. Jag har inte utsatts för radioaktivitet eller läkemedel som ökar risken.  opererad 5ggr hittills och fler lär det bli. Jag har tur kommer det inte att bilda metastaser i lymkärlen vilket betyder döden.

Man får det pga solning.

Fatta TS blekt är FINT!!!

• Anonym (Seriöst)
    Anonym (cacerbruden) skrev 2014-05-18 16:52:56 följande:
    Googla på skivepitelcancer. Jag är 32, har nästan aldrig solat, har ingen cancer i släkten, har nästan medelhavsfärgad hy och har den diagnosen. Jag har inte utsatts för radioaktivitet eller läkemedel som ökar risken.  opererad 5ggr hittills och fler lär det bli. Jag har tur kommer det inte att bilda metastaser i lymkärlen vilket betyder döden. Man får det pga solning. Fatta TS blekt är FINT!!!

Jag beklagar!! Men fatta att blekt är fint? Det är,din åsikt och inget som jag håller med om. Inte efter år av faktist blivit retad för det . Och om det är solning du vill rädda mig ifrån kan jag lugna dig med att säga att jag solar 80% mindre nu. Jag behöver inte ligga och trycka i ett solarium 4 ggr i veckan för att ens få en hint av "inte likblek längre" Jag har spenderat en helg ute i fint väder UTAN att bränna mig för första gången och utan att ligga och sola. Och fick dessutom lite fin färg på kroppen!
  • Anonym (Erika)
    Anonym (Seriöst) skrev 2014-05-18 16:43:02 följande:

Spendera dagen ute igår och fick en liten chock i morse! Jävlar va färg jag fått i ansiktet!! Dock ser de lite lustigt ut efterso. Ansiktet är tre ggr då brunt som resten av kroppen, benen är svårast att få färg på. Brukar detta jämna ut sig. Eller ska man satsa på lite solskyddsfaktor i ansiktet så det inte blir världens skillnad? :)

Jag kör spf 30 i ansiktet när jag solar, annars blir det helt galet!
  • Anonym (Jag)
    Anonym (cacerbruden) skrev 2014-05-18 16:52:56 följande:
    Googla på skivepitelcancer. Jag är 32, har nästan aldrig solat, har ingen cancer i släkten, har nästan medelhavsfärgad hy och har den diagnosen. Jag har inte utsatts för radioaktivitet eller läkemedel som ökar risken.  opererad 5ggr hittills och fler lär det bli. Jag har tur kommer det inte att bilda metastaser i lymkärlen vilket betyder döden.

Man får det pga solning.

Fatta TS blekt är FINT!!!
    Korrigering: Blekt är fint på oss som är naturligt bleka. Naturligt mörkhyade personer är så klart också fina!
  • kerforsgren
    Anonym (Seriöst) skrev 2014-05-18 16:43:02 följande:
    Anonym (Erika) skrev 2014-05-19 13:12:37 följande:
    Jag kör spf 30 i ansiktet när jag solar, annars blir det helt galet!
    Jag blev också sjukt brun i ansiktet (bena och ryggen) Jag hade aldrig solskyddsfaktor i ansiktet, får så tråkig hud av det. Däremot så höll jag ansiktet i skuggan. Detta var dock något jag hoppades få slippa när jag inte brände mig lika lätt, men icket ;P Tidigare när jag solat, utan M2, har jag varit tvungen att ha något för ansiktet, typ en handduk eller tröja eller något- även när det varit 35 grader varmt. Det är fruktansvärt jobbigt å andas under ett skynke i gassande sol. Nu fick jag göra det för att inte bli brunare där ;P vilken ironi...

Men ja, försök å "täcka" ansiktet på något sätt. Med SPF, skynke, keps, hatt eller vad som passar dig. Brännan kommer aldrig att jämna ut sig av själv. Att sola medans man tar M2 ger inte någon "superbränna" som fungerar annorlunda från en "vanlig". Den håller lika länge som en vanlig, beter sig som en vanlig- men går bara snabbare att få.

Ha framme benen så ofta du kan! Jag hade svårast att få färg på armarna av någon anledning- även fast dom alltid var framme.. Det kan jag dock verkligen inte förklara varför ;P

• M Y L F

Jag tänkte köra igång ikväll kanske. Ska köra låg dos, då en del fläckar blir så mycket brunare i ansiktet och det är inte snyggt.

Jag blir lagom brun, tycker att det är skönt att slippa att toksola för att få en gnutta färg. Det jag har svårt för är att man kan se lite smutsig ut i ansiktet, vet inte hur jag ska förhindra det?

• Anonym (Erika)
    kerforsgren skrev 2014-05-20 16:09:55 följande:
    Anonym (Erika) skrev 2014-05-19 13:12:37 följande:Jag kör spf 30 i ansiktet när jag solar, annars blir det helt galet!
    Jag blev också sjukt brun i ansiktet (bena och ryggen) Jag hade aldrig solskyddsfaktor i ansiktet, får så tråkig hud av det. Däremot så höll jag ansiktet i skuggan. Detta var dock något jag hoppades få slippa när jag inte brände mig lika lätt, men icket ;P Tidigare när jag solat, utan M2, har jag varit tvungen att ha något för ansiktet, typ en handduk eller tröja eller något- även när det varit 35 grader varmt. Det är fruktansvärt jobbigt å andas under ett skynke i gassande sol. Nu fick jag göra det för att inte bli brunare där ;P vilken ironi...

Men ja, försök å "täcka" ansiktet på något sätt. Med SPF, skynke, keps, hatt eller vad som passar dig. Brännan kommer aldrig att jämna ut sig av själv. Att sola medans man tar M2 ger inte någon "superbränna" som fungerar annorlunda från en "vanlig". Den håller lika länge som en vanlig, beter sig som en vanlig- men går bara snabbare att få.

Ha framme benen så ofta du kan! Jag hade svårast att få färg på armarna av någon anledning- även fast dom alltid var framme.. Det kan jag dock verkligen inte förklara varför ;P

Hur menar du att du får tråkig hud? Alltså typ fetare hy pga solskyddskrämen eller konstig färg?
  • Anonym (Erika)

Ska börja nästa vecka med m2 igen, bara köra slut på det har jag har kvar i vialen. Tänkte köra låg dos, och sedan sola 2-3ggr i slutet precis innan semestern i mitten på juni. Tror att det kanske räcker 2veckor, då kommer jag inte köra någon inject på helgen.

• kerforsgren
    Anonym (Erika) skrev 2014-05-20 18:33:05 följande:
    Hur menar du att du får tråkig hud? Alltså typ fetare hy pga solskyddskrämen eller konstig färg?
    Fetare hud ibland, och ibland torr hud beroende på vilket märke det är. Åsså blir den bara allmänt ... tråkig ... Den får inte samma lyster! ;S
  • Anonym (sola)

Det är inte så mycket sol ute längre. Jag har jobbat hela sommaren och är likblek. Tänkte beställa lite melanotan och försöka få lite färg i alla fall.

Min undran är om man kan ta det och sedan sola solarium eller om man måste vara ute i riktiga solen?

• Anonym (Seriös)

Hej!

Var någonstans kan man beställa melanota 2. Finns så många hemsidor man vet ju inte vilka som är seriösa/funkar.

• Anonym (Beställa)

Vart beställer man melanotan från? Har läst om många som blivit blåsta..

• cleoeme
    Natalieander skrev 2024-04-04 16:15:26 följande:

Hej. Vart köper du din melonotan 2?

Undrar också!!! Vill dessutom betala med typ swish
Svar på tråden Melanotan, ni som använder det!,