• Elisie

    Ruvar dag 5 och blödning!? erfarenheter?

    I lördags satte vi in ett fin upptinat embryo, i tisdags fick jag lite bruna flytningar liksom idag fast mörkare och lite trådiga, nu ikväll så kom de mens nu när jag var på toa.


    Är de kört nu alltså? redan?


    Detta är så tröttsamt och lessamt :(


    Vad har ni för erfarenheter?

  • Svar på tråden Ruvar dag 5 och blödning!? erfarenheter?
  • Pimpinellan

    Var det 2,3-eller 5 dagarsodlat? Stimulerat eller ostimulerat? Blödde du precis som mens? Jag fick mens redan 12 dar efter ÄP en gång trots proggisar och även en gång efter stimulerad insemination så jag får mens tidigare än vanligt.

  • Elisie

    2 dagars var det, fyra celligt. Tisdag och onsdag var de lite brunt, insda kväll kom de riktigt blod men lite idag har de varit brunt.. klarar mig med trosskydd än iaf.
    Fick ta letrozol för att få ÄL sen stoppa de in de upptinade.


    Usch va rädd jag blir! då vi gjorde färsk återföring första gången så blödde jag inte förns vaggisarna nästan var slut. 


    visst de är ju annorlunda nu inga vaggisar och en frys återföring. I lördags då jag kom hem från kliniken fick ja sån mensvärk fast ändå inte riktigt som mensvärk men jag kan likna de mest vid det. ÄL? 
    Sen dess har de molt lite och nått hugg... lite nu och då, men jag är osäker på molandet för jag har ryggvärk neråt svanken som brukar yttra sig med ungefär samma känsla Men de har molt i magen med.

  • Pimpinellan

    Dag 7 efter äl om man räknar så alltså. Skulle ju kunna vara en nidblödning även om det är ovanligt,men tidsmässigt stämmer det ju. Molvärk kan komma efter en vecka och vara rätt kraftig så det innebär ju inte alls att det är kört. Har du proggisar kvar kan du ta dem. Annars är det tyvärr bara avvakta och se. Lite blod betyder sällan att det är kört,störtfloder däremot.

  • Elisie

    Jo jag har kvar men de kändes som att de gjorde det skört där inne så vet inte om de gör nå bra just nu!? De sa på kliniken att jag inte skulle behöva använda några.


    Har googlat endel på detta och de är ju olika för alla men de behöver ju inte vara kört har jag förstått men man blir ju så rädd.

    Tack för dina svar! :)

Svar på tråden Ruvar dag 5 och blödning!? erfarenheter?