babyba skrev 2014-05-15 05:43:22 följande:
Jag är bara i 6e veckan eller i 5e enligt gynekologen så tror inte jag kommer se något foster,nej jag menar inte 1 binda för hela processen(haha) det vore väl lite naivt men men får väl blöda igenom på stan jag orkar inte bry mig längre.
Är det värkar jag har nu? Känns exakt som mensvärk bara att dom kommer med 30 sekunders mellanrum typ,fick inget morfin av dom men har hemma sen tidigare och jag tänker inte ha mer ont än jag behöver så jag stoppar i mig det med 5 timmars mellanrum..
Hur länge har man värkarna ? Är det när värkarna tar slut kalaset sätter igång o man störtblöder osv :S
Tack för dina svar!!
Jag var bara i 8:e veckan och jag fick ut en relativt stor fostersäck (6-7 cm lång). Såg tur nog aldrig själva fostret, det hade känts för creepy för min del.
Nu var det två år sen jag gjorde mitt, men jag tycks minnas att det börjar göra ont lite då och då (minns inte hur länge, kändes säkert längre än det var) och sen gör det konstant ont. Jag har för mig att den värsta blödningen kom när det började göra konstant ont. Vid det tillfället satt jag på toa hela tiden och spydde i handfatet av smärta. Typ. Inte för att göra dig orolig men jag vill heller inte ljuga. Sen när den där säcken kom ut så försvann smärtan väldigt plötsligt. Men allt som allt (från tablett tills fostret kom ut) tog det säkert 6 timmar i alla fall.
Funderar lite på morfinet. Jag är ingen läkare eller ens i närheten, men kan inte så starka smärtstillande/avdomnande hämma processen? Aja, oavsett så kanske det bara gör att du inte känner att tabletterna har börjat verka och att processen är igång.