Hjälp mig att välja hundras!
Hej! Vi har planerat att köpa en äldre hund/omplaceringshund. Vi hade tidigare en valp, men detta gick inte så bra då valpen och vår son på 11 mån krävde ungefär lika mycket (skulle faktiskt säga att valpen krävde mer).
I alla fall så tog vi vårt ansvar och omplacerade valpen till en fantastisk familj med vana av rasen som valpen var av och med goda möjligheter för den att trivas och blomma ut till en fin individ!
Vi har dock bestämt oss för att vi vill ge en vuxen hund ett hem hos oss, och därför ber vi om hjälp i valet av hundras!
Vår situation:
Sambo och förhållande sedan länge med tre katter och en son på 11 mån i en lägenhet i lugnt och fantastiskt fint område med mycket grönt kring och möjlighet till skogspromenader. Vi är båda hemma för tillfället då jag är mammaledig och börjar studera i höst, och min sambo studerar hemifrån. Vi har god ekonomi då vi bor mycket billigt i en mindre stad.
Jag har inte tidigare ägt hund (förutom valpen då) men sambon har hundvana sedan innan (dock inte av mer mentalt krävande raser så som staffar, bulldogs och rottweilers ex.)
Men, som sagt... en hund som inte är jätte jätte krävande är ju vad vi söker, eftersom vi även måste ta hand om vår lille son och vi vill att hunden ska må bra här!