• Anonym (Olycklig)

Att mitt liv blev så här

Känner mej så värdelös. Separerade förra året, har två barn. Träffade en ny man som verkade vara helt underbar, men efter ett tags dejting har han dragit sig undan mer och mer, säger att han inte har tid, men likväl ser jag honom ute med andra bekanta utan att bjudit med mej. Han sa att han älskade mej och mina barn. Han hade inga barn själv så jag var mycket skeptisk till en början. Jag förstod att han var van å komma och gå som han ville, leva ett ungkarsliv helt enkelt, ha sina perfekta skor och var sak på sin plats om ni förstår hur jag menar. Men han hade mej övertygad om att han var redo för en familj nu, att han hade längtat efter detta. Jag kände mej så glad över detta, även om det sårade att han aldrig hade tid att fräffa oss. Det var alltid jag som tog initiativ till att göra något, bjuda hem honom på middag så att han kunde vara med barnen en del, typ en gång i veckan, två timmar. Nu har han meddelat att han nog inte vill leva ett familjeliv iallafall, att han inte känner sig bekväm i en föräldraroll säger han. Och han tycker det är bäst att vi inte ses mer. Jag känner mej så ledsen så jag vet inte vad...känner att jag inte orkar...gråter ständigt. Så nu sitter jag här ensam. Dessutom har jag det dåligt ställt, mitt ex tycker inte han behöver betala mej någonting. Måste visa mej stark när jag har barnen här. Allt käns hopplöst, vet inte hur jag ska kunna ta mej vidare. För mej har relationer alltid kommit före allt annat, känner mej vilsen och ensam. Någon som kan säga något positivt? Hur ser man ett ljus i tillvaron när allt bara är svart?

• Svar på tråden Att mitt liv blev så här
  • Lena

Se till du får underhåll. Ger han dig inte det kontakta försäkringskassan. Eller dela lika på boendet.

• Anonym (?!?)
    Lena skrev 2014-05-16 07:09:02 följande:
    Se till du får underhåll. Ger han dig inte det kontakta försäkringskassan. Eller dela lika på boendet.
    Underhåll från den nye mannen som inte är far till barnen? Hur tänker du då?
  • Anonym (Olycklig)

Nu finns det ingen försäkringskassa här där jag bor. Jag får allt ta mej vidare ändå. Det är mer den själsliga biten jag behöver ha hjälp med tror jag...hur tänker ni andra som blivit dumpade och går vidare?

• arianne03
    Anonym (Olycklig) skrev 2014-05-16 07:25:29 följande:
    Nu finns det ingen försäkringskassa här där jag bor. Jag får allt ta mej vidare ändå. Det är mer den själsliga biten jag behöver ha hjälp med tror jag...hur tänker ni andra som blivit dumpade och går vidare?
    Det behöver ju inte finnas en försäkringskassa exakt där du bor för att du ska kunna kontakta dem och få in underhåll om nu pappan inte betalar frivilligt. Den andra delen kan jag inte hjälpa dig med tyvärr..
  • Anonym (.)

Det verkar som att du skulle behöva jobba lite på dig själv, din självkänsla och att landa i din roll som ensamstående mamma, innan du ger dig in i ett nytt förhållande. Ett nytt förhållande kommer inte att fixa allt som du mår dåligt över helt magiskt.
    Kolla upp psykologer och kuratorer där du bor!

Du klarar det här! Det känns skitjobbigt att bli dumpad, men det går över. Och snart är det sommar!
    Ett tips är också att kolla efter ensamstående pappor. Det är nog lättare att hitta någon som inte fasar för familjeliv där.

• enola
    arianne03 skrev 2014-05-16 12:03:23 följande:
    Det behöver ju inte finnas en försäkringskassa exakt där du bor för att du ska kunna kontakta dem och få in underhåll om nu pappan inte betalar frivilligt. Den andra delen kan jag inte hjälpa dig med tyvärr..
    Skulle tro att hon menar att hon inte bor i Sverige...
  • Anonym (Olycklig)
    enola skrev 2014-05-16 12:16:34 följande:
    Skulle tro att hon menar att hon inte bor i Sverige...

Mhm....så är det....
    Anonym (.) skrev 2014-05-16 12:12:38 följande:
    Det verkar som att du skulle behöva jobba lite på dig själv, din självkänsla och att landa i din roll som ensamstående mamma, innan du ger dig in i ett nytt förhållande. Ett nytt förhållande kommer inte att fixa allt som du mår dåligt över helt magiskt.

Kolla upp psykologer och kuratorer där du bor!

Du klarar det här! Det känns skitjobbigt att bli dumpad, men det går över. Och snart är det sommar!

Ett tips är också att kolla efter ensamstående pappor. Det är nog lättare att hitta någon som inte fasar för familjeliv där.

Tack för dina ord...jag vet att du har rätt...även om just nu gör det bara så ont...gåromkring å storgråter omväxlat med å känna mej rätt ok ibland...kommer å vara väldigt försiktig med å påbörja en ny relation kan jag säja...känns som om det aldrig kommer att ske just nu...:'(
  • Anonym (Tänk om)

Men alltså, lägg ner förhållanden ett tag. I ditt fall går ju barnen först. Visst du ska oxå må bra, men försök o tänk bort männen ett tag. När mina barns pappa och jag separerade så kändes det oxå jättejobbigt. Men efter ett tag så bestämde jag mej för att strunta i allt vad karlar hette, och bara vara med mina barn och dom skulle komma först. Barnen var 4 och 5 då. När barnen var 11 och 12 så stod han där. Alltså 7 år senare. Nu ca 13 år senare så var mannen jag träffade 7 år senare otrogen och jag trodde mitt liv var över. Trodde ju att det skulle vara vi resten av livet. Bara vara ihop och göra spontana saker som man kan göra när barnen inte bor hemma längre. Vi gjorde massa saker ihop. Nu får jag tänka om och bara börja tänka på mej själv. Nu är det en ny start i ditt och dina barns liv. Kanske inte så positivt som du bad om, men ganska realistiskt. Lycka till nu 🌺

Svar på tråden Att mitt liv blev så här