• Anonym (orolig)

Galna biomammor. Hur går det för barnen?

Ligger här och funderar. Vad händer egentligen med alla barn som "galna" biomamman lyckats få vårdnaden om?

Inga påhopp nu utan jag vänder mig till dem i just denna situation. Alltså pappor och bonusmammor som fått se resultaten på barnen.

• Svar på tråden Galna biomammor. Hur går det för barnen?
  • Lindsey Egot the only one
    Anonym (orolig) skrev 2014-05-17 09:17:15 följande:

Det finns människor som söker sig till FL som inte är ute efter att hobby diagnosistera och som faktiskt vet en del om livet och vanligt folkvett. När en person kraftigt avviker från ett normalt mänskligt beteende så anser jag det vara en brist i den mentala uppsättningen. Om jag sedan upplever resultat av dessa beteenden up cloose och dagligen i form av uppenbara lögner så ser jag det som vilken psykolog som helst skulle se. Människan är inte frisk OAVSETT diagnos eller inte.

Jag skapade inte denna tråd för att försvara mig :/ Så om du tänkt att fortsätta ifrågasätta allt jag säger ber jag dig att sluta skriva.

Ibland talar TS sanning du vet och söker tröst och förståelse
    Jag har inte ifrågasatt din sanningshalt. Skulle inte göra det. Men när ni anser att barnen far illa men inte gör något åt det genom att anmäla utan bara verkar lyssna på skvaller på stan (ökänd på stan) så börjar man undra om ni verkligen vill barnens bästa eller enbart smutskasta mamman. Vilket är viktigast?
  • Anonym (Varför?)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-05-17 09:23:46 följande:
    Men snälla! Det är antaganden och ryktesspridning på hög nivå. Du kan omöjligt veta om det stämmer om inte du suttit bredvid och hört henne. Och ett ex till henne som du lever med kan säga det som passar honom för att svartmåla kvinnan. Det här är ju bara pinsamt. Tycker du att barnet far illa ANMÄL! För anmäler ni inte är ni medskyldiga till att barnen vanvårdas.

Förmodligen finns där inget att anmäla. För övrigt tror jag att många här påverkas mycket av vad som skrivs i alla dessa styvfamiljstrådar. Man läser här och börjar leta fel i den egna situationen. Och så blossar man upp allt till helt overkliga skalor.
    Anonym (orolig) skrev 2014-05-17 09:23:25 följande:

Varför är det så konstigt att en missbrukare fejkar smärta för att få tabletter utskrivna av en läkare? Är inte detta ett typiskt beteende?
    Hon kommer INTE kunna få några mängder utskrivna då läkare har strikta restriktioner när de skriver ut vissa läkemedel ich det ska uppföljas noga. Är det sedan narkotikaklassade preparat ska patienten skickas till smärtenheten där både läkare, psykolog, kurator, sjukgymnast och arbetsterapeut ska göra bedömning om hur man ska gå vidare. Får man inte på detta förlorar man rätten till sin medicin. Och att lura 5 personer med alla dess frågor de ställer och undersökningar de gör är svårt.

Men du borde göra en orosanmälan nu om du nu är så orolig för barnen. FÖR BARNENS SKULL!
  • Anonym (orolig)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-05-17 09:23:46 följande:
    Men snälla! Det är antaganden och ryktesspridning på hög nivå. Du kan omöjligt veta om det stämmer om inte du suttit bredvid och hört henne. Och ett ex till henne som du lever med kan säga det som passar honom för att svartmåla kvinnan. Det här är ju bara pinsamt.

Tycker du att barnet far illa ANMÄL! För anmäler ni inte är ni medskyldiga till att barnen vanvårdas.

Vi är under utredning och jag kommer själv lämna in en orosanmälan nästa gång hon tar det för långt.

Hon har sagt en sak till utredaren och en annan till oss. Har tagit upp flera av dessa lögner och utredaren har bara skakat på huvudet och bekräftat att hon ljuger. = Fakta = Inte ett antagande.

Vi har ringt runt till varenda myndighet som hon påstår säger si eller så och får samma svar. - Nej det stämmer inte, vi har inte sagt detta.

Du har rätt att tro vad du vill och jag behandlar dig med respekt nog att inte hoppa på dig för allt. Du kan väl respektera mig tillräckligt mycket denna soliga lördag och låta mig få tala från hjärtat utan de konstanta misstroende kommentarerna?
  • Anonym (orolig)
    Anonym (Varför?) skrev 2014-05-17 09:23:54 följande:
    Det kan ju vara så att mamman ser det som en tragedi att du kommit in i hennes barns liv. För, du vet, "den som sa det den var det". Du kanske inte är så jävla tiptop själv. ;)

Såklart jag inte är det. Skulle dock aldrig medvetet såra en annan människa. Jag håller mig i bakgrunden för att göra situationen mindre konfliktfylld.
  • Anonym (orolig)
    Anonym (Varför?) skrev 2014-05-17 09:29:11 följande:
    Förmodligen finns där inget att anmäla. För övrigt tror jag att många här påverkas mycket av vad som skrivs i alla dessa styvfamiljstrådar. Man läser här och börjar leta fel i den egna situationen. Och så blossar man upp allt till helt overkliga skalor.

Hehe ja förstår vad du menar. Msn blir smått FL skev men så är inte fallet här. Mamman har lugnat sig nu under utredningen men jag kommer anmäla nästa gång hon tar det överstyr.
  • Anonym (Kattis)
    Anonym (orolig) skrev 2014-05-17 09:57:39 följande:

Hehe ja förstår vad du menar. Msn blir smått FL skev men så är inte fallet här. Mamman har lugnat sig nu under utredningen men jag kommer anmäla nästa gång hon tar det överstyr.
    Fast du kan inte anmäla henne om hon inte vanvårdar barnen. Det kommer inte se bra ut flr pappan heller att han har en flickvän som anmäler enbart för att hon inte gillar biomamman. Man måste göra det för att ma. Har en oro för barnet. Och det verkar du inte ha.
    Anonym (orolig) skrev 2014-05-17 09:35:27 följande:

Vi är under utredning och jag kommer själv lämna in en orosanmälan nästa gång hon tar det för långt.

Hon har sagt en sak till utredaren och en annan till oss. Har tagit upp flera av dessa lögner och utredaren har bara skakat på huvudet och bekräftat att hon ljuger. = Fakta = Inte ett antagande.

Vi har ringt runt till varenda myndighet som hon påstår säger si eller så och får samma svar. - Nej det stämmer inte, vi har inte sagt detta.

Du har rätt att tro vad du vill och jag behandlar dig med respekt nog att inte hoppa på dig för allt. Du kan väl respektera mig tillräckligt mycket denna soliga lördag och låta mig få tala från hjärtat utan de konstanta misstroende kommentarerna?
    Varför skulle du hoppa på mig? Jag har inte startar tråden och jag har inte hoppat på dig. Bara skrivit att det du tar upp inte är relevant e att vara en oro utan antaganden som rykten på stan. Att ni själva är under utredning är det ni skulle lägga krut på än att försöka hitta motargument mot mamman och smutskasta henne. Då kommer bara utredarna se att det är rena pajkastningen er emellan.
  • Anonym (orolig)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-05-17 10:28:17 följande:
    Varför skulle du hoppa på mig? Jag har inte startar tråden och jag har inte hoppat på dig. Bara skrivit att det du tar upp inte är relevant e att vara en oro utan antaganden som rykten på stan. Att ni själva är under utredning är det ni skulle lägga krut på än att försöka hitta motargument mot mamman och smutskasta henne. Då kommer bara utredarna se att det är rena pajkastningen er emellan.

Tråden handlade från början om något helt annat. Du valde att lägga fokus på att ifrågasätta mig istället för att tillföra något relevant och konstruktivt.

Jag har försökt att svara på era frågor. Ofta så lyckas mamman själv visa omgivningen det jag nu berättat för er. Så pajkastning finns det inget behov

av och vi inser att det inte skulle gynna oss i kampen för barnets bästa. För i slutändan handlar det bara om det.

Rykten på stan? Läser du allt jag skriver eller väljer du att blunda för vissa delar? Säger det återigen, till största del handlar det om direkta och egna erfarenheter med mamman.
    Anonym (orolig) skrev 2014-05-17 11:03:32 följande:

Tråden handlade från början om något helt annat. Du valde att lägga fokus på att ifrågasätta mig istället för att tillföra något relevant och konstruktivt.

Jag har försökt att svara på era frågor. Ofta så lyckas mamman själv visa omgivningen det jag nu berättat för er. Så pajkastning finns det inget behov

av och vi inser att det inte skulle gynna oss i kampen för barnets bästa. För i slutändan handlar det bara om det.

Rykten på stan? Läser du allt jag skriver eller väljer du att blunda för vissa delar? Säger det återigen, till största del handlar det om direkta och egna erfarenheter med mamman.
    Nej! Din trådstart handlar om galna biomammor utan att specificera vad termen galen betydde och fortfarande är det enbart en galen i ert tycke då ingen läkare diagnosticerat henne. Ni är under utredning och undran är varför och vem/vilka som har anmält pappan och istället för att göra ert bästa verkar ni vilja smutskasta mamman i hopp om att vinna striden. Kan säga att det är helt fel väg att gå.

Det som mamman anser vara barnets bästa betyder inte att det är det pappan tycker barnets bästa fast det inte är fel av nån av dom egentligen utan de har bara olika åsikter om vad som kan vara bra. Ich visst ni kan vara besvikna, förödmjukade och känna skam att ni är under luppen men flr den delen beter vuxen och kasta inte sand i sandlådan utan städa upp runt ikring och bete er vuxet. Det tjänar du ich pappan på i längden än att smutskasta mamman om massa saker ni hört på stan som hände när hon var yngre och att hon är ökänd.

Folk blir ökända av en anledning och det är att folk orkar hålla ett intresse kring en person genom att sakprosa viskleken. Och du vet själv att den som började visklejen aldrig får höra det den egentligen sa från början utan den späds på allt efter ryktes gång.
  • Anonym (den som känner sig träffad...)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-05-17 08:54:13 följande:
    Ni har dvs diagnosticerat henne själva.

Inse bara att ni inte själva har samma syn som henne. Tycker ni att hon gör fel så de skadar barnen har NI skyldighet att anmäla henne. För barnens skull. Gör ni inte det fast ni tycker det finns missförhållanden så är ni lika skyldiga till det som händer som hon är. Anser soc att inga missförhållande finns får ni acceptera det.

Hur vet ni att det är ett tablettmissbruk och inte att hon verkligen lever med smärta eller depression. Hon har ingen skyldighet att säga vad hon lider av till er eller berätta vilka föreskrivna mediciner hon tar. Har läkaren skrivit ut medicin har de koll på det. Att ni tycker att medicinerna är del betyder inte att det är fel. Hon är inte din patient,
    Och du är inte hennes morsa din jävla egoist
  • alexias mamma

Hej Ts, jag kan tyvärr inte svara på din fråga men undrar lite samma sak. Fast tvärtom kanske man kan säga...

Tycker inte du ska svara eller bry dig mer om vad Lindsey egot skriver. Hon vill provocera dig och har helt uppenbart ingen erfarenhet av en dålig separation och en expartner som skiter i allt och alla bara den får ?vinna? barnen och skapa så mycket svårigheter som möjligt för alla andra. Vi kan väll bara vara glada för hennes skull.

Lycka till

• Anonym (den som känner sig träffad...)
    Anonym (Varför?) skrev 2014-05-17 09:29:11 följande:

?..typ som.........
    ............
    ........
    ....
    .
    _default settings_ på majoriteten av alla patologiska mödrar här på Familjeliv?
  • Anonym (psykisk ohälsa)
    Anonym (orolig) skrev 2014-05-16 19:12:10 följande:

Ligger här och funderar. Vad händer egentligen med alla barn som "galna" biomamman lyckats få vårdnaden om?

Inga påhopp nu utan jag vänder mig till dem i just denna situation. Alltså pappor och bonusmammor som fått se resultaten på barnen.

Min bonusdotter har börjat må psykiskt dåligt. Hon är 9 år och säger i perioder att hon vill skära sig själv och dö..
    Mamman har i alla fall (till slut) gått med på att hon ska få börja gå till skolkuratorn, men jag vet inte om de har kommit igång med det än.
Svar på tråden Galna biomammor. Hur går det för barnen?