Anonym (orolig) skrev 2014-05-17 11:03:32 följande:
Tråden handlade från början om något helt annat. Du valde att lägga fokus på att ifrågasätta mig istället för att tillföra något relevant och konstruktivt.
Jag har försökt att svara på era frågor. Ofta så lyckas mamman själv visa omgivningen det jag nu berättat för er. Så pajkastning finns det inget behov
av och vi inser att det inte skulle gynna oss i kampen för barnets bästa. För i slutändan handlar det bara om det.
Rykten på stan? Läser du allt jag skriver eller väljer du att blunda för vissa delar? Säger det återigen, till största del handlar det om direkta och egna erfarenheter med mamman.
Nej! Din trådstart handlar om galna biomammor utan att specificera vad termen galen betydde och fortfarande är det enbart en galen i ert tycke då ingen läkare diagnosticerat henne. Ni är under utredning och undran är varför och vem/vilka som har anmält pappan och istället för att göra ert bästa verkar ni vilja smutskasta mamman i hopp om att vinna striden. Kan säga att det är helt fel väg att gå.
Det som mamman anser vara barnets bästa betyder inte att det är det pappan tycker barnets bästa fast det inte är fel av nån av dom egentligen utan de har bara olika åsikter om vad som kan vara bra. Ich visst ni kan vara besvikna, förödmjukade och känna skam att ni är under luppen men flr den delen beter vuxen och kasta inte sand i sandlådan utan städa upp runt ikring och bete er vuxet. Det tjänar du ich pappan på i längden än att smutskasta mamman om massa saker ni hört på stan som hände när hon var yngre och att hon är ökänd.
Folk blir ökända av en anledning och det är att folk orkar hålla ett intresse kring en person genom att sakprosa viskleken. Och du vet själv att den som började visklejen aldrig får höra det den egentligen sa från början utan den späds på allt efter ryktes gång.