• hellokitty

Fler med BF runt 30 maj som vill följas åt sista tiden?

Gick in i vecka 39 idag och plötsligt är det ju nästan dags! Sedan räknat jag iofs med att gå över tiden eftersom jag gjort det med mina tre tidigare barn (+15, +15 och +11). Känns lite overkligt att det snart är dags för bebis igen, men såklart superroligt! Skriv en rad och berätta lite om vem du är. Här kan vi dela med oss av tankarna som kommer så här "dan för dan före dan..." - så går kanske tiden lite snabbare!

Hellokitty
    Ålder: 34 år, Bor: i Malmö. Yrke: gymnasielärare. Gör på fritiden: är i stallet hos min häst, eller hemma i trädgården med min familj. Eller med min dotter  i stallet!

• Svar på tråden Fler med BF runt 30 maj som vill följas åt sista tiden?
  • Mandapandan06

Hej. 22år och är gravid med första barnet, har varit ensam under hela graviditeten.

Har BF den 1juni :)

Tiden har gått så otroligt fort fram tills nu! Nu är varje dag och natt oändligt långa..

• Emeliejoh

Hej!

Jag är 26 år o väntar vårt 3e barn. Har 2 pojkar sen innan på 4 o 2år.,

Har trott att förlossningen varit på g några ggr nu. Känner mig annorlunda i kroppen på nåt konstigt sätt...

1a barnet kom en dag före BF o 2a 3v innan BF.

• ellis88

Hej, 26år gammal bor i Strömstad
    väntar barn nr 2. Har en flicka här hemma på snart 6år och väntar ännu en till flicka :)

BF 28Maj

Går på tillväxtultraljud då lilltjejen verkar vara liten, beräknas vara -14% under "standadmåtten"
    Hon var även envis och låg i säte, men gjorde en lyckad vändning för 2 v sedan och har sen dess haft förvärkar både regelbundna och oregelbundna. 

Förra förlossningen drog igång med värkar på BF och hon föddes BF+1

• Ciliaja

22 (23 i juli) år och väntar en liten tjej som är beräknad 31. Men det känns som jag kommer gå över eftersom jag inte känner något och mår hur bra som helst.

Bor i Småland i en villa med min sambo som är 26.

Kul tråd :)

• hellokitty
    Ciliaja skrev 2014-05-19 18:51:07 följande:
    22 (23 i juli) år och väntar en liten tjej som är beräknad 31. Men det känns som jag kommer gå över eftersom jag inte känner något och mår hur bra som helst.

Bor i Småland i en villa med min sambo som är 26.

Kul tråd :)
    Samma här - mår finemang o inga förvärkar eller andra jobbigheter. Känns som om jag kommer fortsätta vara gravid läääänge till. Fast så har det varit förut också; inga som helst tecken på att nåt är på gång, förrän det verklligen varit dags. Jag har lovat syskonen att försöka trycka fram bebisen innan skolavslutningen, dvs 12 juni. Det är en dead line jag tänker hålla! Det är ju bara såå drygt att gå över tiden o vänta... o vänta... Å andra sidan kan jag gott hålla inne några dagar över BF eftersom jag har lite andra grejer inplanerade, to.m. 1 juni. 30 maj är faktiskt min sista dag på jobbet!
  • hellokitty
    Mandapandan06 skrev 2014-05-17 22:24:22 följande:
    Hej. 22år och är gravid med första barnet, har varit ensam under hela graviditeten.
    Har BF den 1juni :)

Tiden har gått så otroligt fort fram tills nu! Nu är varje dag och natt oändligt långa..
    Håller med om att nätterna är jobbiga. Sover rätt dåligt nu måste jag säga, vaknar man är det svårt att somna om.
  • hellokitty
    Emeliejoh skrev 2014-05-18 08:47:19 följande:
    Jag har BF 30maj :)
    Har du gått över med nr 1 o 2? Eller räknar du med att föda kring BF?
  • hellokitty

Verkar som de flesta vet om det är en pojke eller flicka i magen? Här hemma finns redan båda sorterna (flicka, pojke, pojke) o 4an blir en överraskning. Gissar på flicka! Fast det gjorde jag sist också. :-P

• Emeliejoh

Hellokitty: 1a kom en dag innan BF, 2a kom 3v innan BF .. Skulle va så skönt att denna lilla plutt kom nu.

Hade täta o lite onda förvärvar i söndags så jag håller tummarna! :)

Jag känner mig dessutom oförskämt pigg så jag känner inte igen mig själv..

• Ina Scot

Hoppar in här! Har BF 1 juni och känner inte av några större förvarningar än. Har en snart 4 årig tjej hemma som kom 10 dagar innan BF och hoppas att det blir liknande med denna :). Vill gärna att det sätter igång snart. Vet att det finns en liten tjej i magen. Jag är 36 och bor i Nacka.

• Ciliaja
    hellokitty skrev 2014-05-19 20:15:19 följande:
    Samma här - mår finemang o inga förvärkar eller andra jobbigheter. Känns som om jag kommer fortsätta vara gravid läääänge till. Fast så har det varit förut också; inga som helst tecken på att nåt är på gång, förrän det verklligen varit dags. Jag har lovat syskonen att försöka trycka fram bebisen innan skolavslutningen, dvs 12 juni. Det är en dead line jag tänker hålla! Det är ju bara såå drygt att gå över tiden o vänta... o vänta... Å andra sidan kan jag gott hålla inne några dagar över BF eftersom jag har lite andra grejer inplanerade, to.m. 1 juni. 30 maj är faktiskt min sista dag på jobbet!
    Håller med om att det känns som man kommer vara gravid länge till. Suck.

Haha ja, du får trycka innan skolavslutningen, förstår stt dom andra vill att du är med på den :)

Så innan har det alltså bara startat för dig? Hoppas så är fallet för oss båda nu. Och gärna så snart som möjligt

O, du jobbar verkligen in i de sista! Är du inte trött? Jag hade nog inte orkat jobba nu. Kan inte sova ordentligt.
  • Sissan06

Hej! Hoppar gärna in här. :) Är 32 år o väntar andra barnet, en gosse. Har en son som blir 4 år i augusti. Är gift och bor i villa i Blekinge. Arbetar som Sfi-lärare till vardags! Har bf 27/5 enl RUL och 25/5 enl sista mens. Sonen är född på fjärde dagen över tiden så jag hoppas jag slipper gå över alltför länge. Slemproppen började släppa i lördags, har haft en hel del förvärkar nu i många veckor ( främst kvällar) men än så länge lugnt. Vill så gärna det ska dra igång men är samtidigt väldigt spänd o nervös. Hur blir förlossningen denna gång?? :)

• Jaaanet

Jag hoppar in här! Nyligen 30 år fyllda, väntar andra barnet, har en snart 4-årig flicka hemma och har BF med tvåan IDAG! Ganska övertygad om att det inte blir ngt idag bara. Fick första på Bf+10, så jag gissar att det blir några dagar till. Har en del förvärkar till och från, men ingen slempropp, ingen teckningsblödning eller liknande. Nr två mår nog alldeles för bra där inne fortfarande! ;)

• hellokitty

Hej hopp! Jag hade ordentliga förvärkar natten till idag och trodde nästan att det var på g. Men bara nästan. Det lugnade ner sig och under dagen har allt varit lugnt. Om man får beställa tycker jag att fredag nästa vecka är en ypperlig dag. Tänk om man kunde få föda på BF denna gång!
    Hur r det med er andra? Ingen som misstänker att nåt händer redan denna vecka?

• hellokitty
    Emeliejoh skrev 2014-05-20 07:49:05 följande:
    Hellokitty: 1a kom en dag innan BF, 2a kom 3v innan BF .. Skulle va så skönt att denna lilla plutt kom nu.
    Hade täta o lite onda förvärvar i söndags så jag håller tummarna! :)
    Jag känner mig dessutom oförskämt pigg så jag känner inte igen mig själv..
    Inte så ofta man VILL ha ont, hehe.
  • Emeliejoh

Imorse kom vår lilla tjej. Hon hade bråttom, liksom vårt andra barn!

Vaknade av en kraftig värk inatt vid 2 o fick gå på toaletten. Sen samma vid 3. Från 3.50 hade jag värkar på 7-10min mellanrum. Vid 5 kanske så var de 3-5min o sen åkte vi in så vi var på förlossningen 06.55, stod vid ett gåbord o tog alla värkar m lustgas, hon är född 7.30.

Så härligt! Lycka till ni andra som har en magisk resa framför er!! <3

• hellokitty
    Emeliejoh skrev 2014-05-21 22:22:09 följande:
    Imorse kom vår lilla tjej. Hon hade bråttom, liksom vårt andra barn!
    Vaknade av en kraftig värk inatt vid 2 o fick gå på toaletten. Sen samma vid 3. Från 3.50 hade jag värkar på 7-10min mellanrum. Vid 5 kanske så var de 3-5min o sen åkte vi in så vi var på förlossningen 06.55, stod vid ett gåbord o tog alla värkar m lustgas, hon är född 7.30.
    Så härligt! Lycka till ni andra som har en magisk resa framför er!! <3
    Stort grattis! Hoppas det snart är vår tur!
    Förvärkar igen natten som gick, men sen lugnt igen. Vecka 40 idag, så max tre veckor kvar nu då....
  • hellokitty
    Sissan06 skrev 2014-05-20 22:51:17 följande:
    Hej! Hoppar gärna in här. :) Är 32 år o väntar andra barnet, en gosse. Har en son som blir 4 år i augusti. Är gift och bor i villa i Blekinge. Arbetar som Sfi-lärare till vardags! Har bf 27/5 enl RUL och 25/5 enl sista mens. Sonen är född på fjärde dagen över tiden så jag hoppas jag slipper gå över alltför länge. Slemproppen började släppa i lördags, har haft en hel del förvärkar nu i många veckor ( främst kvällar) men än så länge lugnt. Vill så gärna det ska dra igång men är samtidigt väldigt spänd o nervös. Hur blir förlossningen denna gång?? :)
    27, det är ju SNAAART!!! Kanske redan blivit bebis? När slemproppen gått brukar det ju vara dags! Berätta!

Jag är också lärare och hade min sista dag med undervisning igår. Nästa vecka på tisdag ska jag in och rätta omprov och sätta alla betyg definitivt (de är preliminärt satta) och fredag har jag min sista dag på högskolan för terminen (läser vidare till specialpedagog, har efter detta bara en termin kvar).
Svar på tråden Fler med BF runt 30 maj som vill följas åt sista tiden?