Stulen telefon!
Hej alla! Denna fråga är kanske helt off-topic på denna sajt men vet ej vart jag ska vända mig!!!!
Det är så att för någon vecka sen vart min telefon stulen, där jag hade ALL min personliga information. och eftersom numret i telefonen är registrerat på mig på finns jag på eniro m.m. Men grejen är, denna person har tydligen köpt någon utan att betala (innan jag hann spärra numret såklart), och han hade använt min mejl då han har tillgång till den för det är automatisk inloggning på den i telefonen (Min Personliga mejl för den delen!) och använt mitt nummer som någon sorts ID handling.
Nu några dagar senare får jag ett samtal hem om att JAG ska betala 18.000kr till en privatperson för att "jag" har köpt nånting, Jag har försökt föklara för denna person ett antal många gånger hur min situation är, och att min telefon är stulen, killen har min adress pga att numret är ju registrerat på mig!!
Han verkar helt beslutsam om att det är jag, tydligen gjordes affären via internet (då han använt min mejl i telefonen och numret som ID handling) och jag har frågat ca 5 gånger om han fick se ett riktigt leg från personen han sålde grejen till, men det får jag inget svar på.
Vad ska jag göra för att övertyga denna person att min telefon verkligen ÄR stulen?? och att det inte är JAG som gjort detta, för när han vet min adress och kräver mig på 18.000 så blir jag J**ligt orolig att nån knackar på min dörr och jag får stryk. Hjälp!!