• mjess

Gå isär?

Såhär är det att jag varit tillsammans med min sambo i snart 7 år. Har 2 barn och träffades när vi var 17 år alltså rätt unga. Jag har under en tid funderat på om vi ska gå isär då han beter sig alltid otroligt barnsligt så fort han blir sur ex, ( det är mycket mer, otroligt lång historia bakom allt ) grejen är att jag är så rädd att bli ensam, att han blir lycklig utan mig och jag aldrig kommer hitta någon annan. Så jag vill ta simpla vägen och " ta tillbaka han" för vi bestämde att det skulle ta slut för 2 veckor sedan. Hur går man vidare ? Sist jag var singel så bodde jag hemma hos mina föräldrar, hade inga barn gick i skolan och bli singel känns otroligt jobbigt. Hjälp! På något sätt älskar jag honom så så mycket.

• Svar på tråden Gå isär?
  • MammaBecca

Grattis, ni har kommit in i sjuårskrisen

Härda ut, förlåt varandra och kom ihåg att ett förhållande är något man måste jobba på.

Alla har fel och brister, men alla är inte far till dina barn och alla har inte varit tillsammans med dig i sju år.
    Mår man dåligt i en relation, om ens partner på något vis misshandlar en psykiskt eller fysiskt, skall man alltid försöka lämna. Men är det vardagen efter barnen är det absolut värt det att härda ut.

Jag och min man var nära att skilja oss i höstas
    Nu när vi härdat igenom den perioden, är vi starkare.

Lycka till!

Efterklokhet är en exakt vetenskap
  • mjess

jag är villig att kämpa men vet inte om han är det längre tyvärr :( 

• MammaBecca
    mjess skrev 2014-05-19 09:51:43 följande:
    jag är villig att kämpa men vet inte om han är det längre tyvärr :( 

Det tror jag att han är innerst inne.

Prata med varandra. :)
    Gör något mysigt ihop och fokusera på det bra ni har tillsammans

Efterklokhet är en exakt vetenskap
Svar på tråden Gå isär?