• trulsmamman

Vi 30-40+ som försökt få barn läääänge som vill göra en "bucket-list" innan vi plussar!

Hej alla andra 30-35+ där ute som verkligen försökt och längtat efter ett plus väldigt länge, dvs MINST 1 år!

Jag och min man har varit tillsammans i 10 år och har haft oskyddat samlag i ca 9,5 år. Under den här perioden har vi lyckats få en underbar dotter, idag 3,5 år, dvs så tog det lååång tid att få vår lilla efterlängtade tjej och sedan dess varit ofrivilligt sekundärt barnlös (heter det så??). Vi har gått på utredning i flera omgångar utan hittat något fel, jag har ätit hormoner, blivit inseminerad flera gånger och inget har hänt och nu ännu ett misslyckat försök Gråter

Nu har jag bestämt mig för att sluta "pausa" mitt liv för att min barnlängtan har på ett eller annat sätt styrt mig så länge. Jag är trött på att vid minsta lilla stick i magen, bröst som kanske känns lite ömma, vid varje litet illamående oavsett orsak -få en tanke på att nu kanske det äntligen funkar, trött på att strunta i att träna för att "jag skall ju ändå bli gravid och tjock snart", inte vilja planera resor långt i framtiden för tänk om, inte hoppa på den där utbildningen osv osv OSV!!!! Jag är så förbannat trött på att leva som jag redan är gravid när jag inte ens är det och planera för ett barn som tar oerhört lång tid på sig (om den kommer)....

Så nu har jag bestämt mig för att göra precis tvärt om, jag skall göra en "bucket-list", en lista på allt jag vill göra, allt jag borde göra och allt jag någonsin hoppats och drömt om att få göra!!! Alla människor har något något som de verkligen borde (städa ur ett gammalt förråd, skriva ett brev till en gammal släkting osv) eller vill göra (bygga färdigt altanen, bli så där härligt stark och kunna springa en mil utan att dö, hoppa på den där utbildningen, byta jobb, sy nya gardiner, simma med delfiner, bestiga ett berg osv osv) låt oss stötta varandra våra egna listor och försök bocka av så många saker som möjligt innan plusset kommer! Och nej, jag tror inte på att "slappna av och tänk inte på det så vips blir du gravid" (nej sådant gör mig bara jävligt förbannad när folk säger Demon) men jag tänkte att tills vi får vårt plus skall vi göra allt ANNAT, vi kan dö imorgon, vi kan plussa imorgon, man vet aldrig, så jag vill passa på att LEVA mitt liv NU!!! Jag kan inte styra när jag skall bli med barn men jag kan iallfall ta tillbaka kommandot över mitt liv och göra vad jag vill, vad vill du göra?

Låt oss inspireras och peppa varandra med våra listor!

• Svar på tråden Vi 30-40+ som försökt få barn läääänge som vill göra en "bucket-list" innan vi plussar!
  • trulsmamman

Jag puffar lite för tråden för visst borde det väl finnas någon mer som vill försöka tänka på annat under tiden man försöker..?

Kom samtidigt på att jag inte delat med mig av min egen lista;
    Har två typer av egna listor, nr 1 är saker jag måste göra innan jag får göra ett graviditetstest igen;

köpa nya lampor, ny matta och sy nya gardiner till sovrummet (hoppas göra det lite mysigare) sy nya kuddar till soffan lägga ut ett skåp och en gammal barnvagn för försäljning på blocket ringa försäkringsbolaget och anmäla cykeln stulen städa ur kälkar förrådet och sälja allt onödigt på loppis/blocket etc Nästa lista handlar mer om saker jag vill göra och mer långsiktiga mål;
    börja springa, målet är att kunna SPRINGA 1mil (nu kan jag lufsa ca 1 km innan jag lägger mig ner och dör) göra plankan total 3 min varje dag så att jag får magmuskler igen så att jag slipper se ut som jag är gravid i 5 månaden när jag inte är det (och därmed slipper idiot frågor!!) söka nytt jobb, till ett jobb jag faktiskt tycker verkar roligt och utvecklande och där jag känner att jag tillför något åka på en resa ENSAM, för att bevisa för mig själv att jag kan och vågar, att jag är stark och självständig, helst till något exotiskt som typ Indien men det kan lika gärna bli Borås (känner mig väldigt liten och sårbar just nu efter alla misslyckade försök..) bestiga ett berg, för att jag vill känna känslan av att jag KAN (när det just nu känns som allt bara går åt helvete... med bebisverkstaden alltså) lära mig dansa tango (ja hur häftigt vore det inte att kunna??)
    Finns det någon annan där ute som också vill försöka tänka på något annat under tiden vi försöker...?
Svar på tråden Vi 30-40+ som försökt få barn läääänge som vill göra en "bucket-list" innan vi plussar!