• Maho81

Gravid v 27, fruktansvärt tryck nedåt vid toalettbesök.

Jag är i 26+3 idag och har sedan några veckor tillbaka fått ett fruktansvärt tryck nedåt när jag går på toaletten (oavsett om det är nr 1 eller nr 2 som ska utföras), ibland trycker, spänner och smärtar det så mycket att jag får liv att vänta med att gå på toaletten. Det känns nästan som att muffen och ända bak till ändtarmen ska sprängas.. Haha =)

Någon som upplevt/upplever lika?
    Vad beror det på?

• Svar på tråden Gravid v 27, fruktansvärt tryck nedåt vid toalettbesök.
  • Loppan8604

Jag har set lika dant. Även när jag sitter ner. E i vecka 23+2 idag. Å har haft de i några veckor. Har en son på 10 månader så tror att de har lite med de att göra för min del. Att de e så tätt!

• Dellla

Det är lika dant för mig är i V23  och man vågar knappt kissa och jag undrar också vad  det är. 

• Maho81

Jag har det inte när jag står eller går, men när jag sätter mig på toaletten... AAAAJ! =S

Jag har ett barn sedan tidigare som snart är 2 år, så åt mig är det inte jättetätt ändå..

Hoppas att någon som har varit med/vet vad det är för något svarar.

• Maho81

Ingen annan än vi som har upplevt detta och kan berätta varför det är så och om man kan göra något åt det?

• Jessicastar

Det kan kanske vara åderbråck i underlivet, man kan ha det både in och utvändigt, om du förstår hur jag menar :) Jag har själv i denna graviditet och även min förra. När man sätter sig så fylls dom upp med mera blod och sväller upp. Då kan det spänna och det känns som att nått är på väg ut :P 

Felica-05 Milton-09 BF 3 Sep-14
  • Maho81
    Jessicastar skrev 2014-05-20 09:42:54 följande:

Det kan kanske vara åderbråck i underlivet, man kan ha det både in och utvändigt, om du förstår hur jag menar :) Jag har själv i denna graviditet och även min förra. När man sätter sig så fylls dom upp med mera blod och sväller upp. Då kan det spänna och det känns som att nått är på väg ut :P 

Åderbråck, gör det ont varje gång man går på toaletten då? Åt mig gör det inte ont varje gång, men ofta.

Tänk så många graviditetskrämpor det finns haha..
  • Jessicastar

Det kan göra ont väldigt ofta.. Oftast vid toabesök, eller när man har legat ned och hastigt reser sig upp kan det spänna i underlivet .. ..

Maho81 skrev 2014-05-22 08:20:25 följande:
    Åderbråck, gör det ont varje gång man går på toaletten då? Åt mig gör det inte ont varje gång, men ofta. Tänk så många graviditetskrämpor det finns haha..

• Jessicastar

Och när man blir varm/svettig, så sväller blodådrorna extra och då kan det göra ondare :( vi har ju några extra liter blid nu i kroppen :)

• Maho81

Jag har både känt och tittat, men jag har varken eller *puh!*.

• Maho81
    Loppan8604 skrev 2014-05-22 20:46:30 följande:

Jag har kollat. Har både hemorojder å åderbrock i mitt underliv????????

Men usch så jobbigt! =(
Svar på tråden Gravid v 27, fruktansvärt tryck nedåt vid toalettbesök.