(Skriver från mobil).
Mina två är ganska olika varandra. Den äldste vill gärna vara i samma rum som en själv, och önskar garanterat att man skulle kliat och klappat på honom jämt. 24/7 ungefär. Vilket faktiskt blir jätte jobbigt i längden, man får nästan dåligt samvete för hur mycket man får säga till honom att gå och lägga sig. Man har inte riktigt tid att ha en stor hund som river en med klorna för att han vill att man ska klappa på honom jämt. Mästare på att sätta klorna i alla gäster är han, brukar numera varna om att klappar man honom blir man inte av med honom sen :-P få som tror oss, några upptäcker att det är jobbigt och andra vill ta med honom hem för att han är så kelen.
Den yngste är behaglig, han lever sitt eget liv liksom. Kommer och "pratar och umgås" då och då under dagen, och med jämna mellanrum har vi rejäla mysstunder. Kanske ett par gånger i veckan. Blir liksom mer speciellt och mindre "påtvingat" mixat med skuldkänslor som med den andre.
Sambon har också en hund som blir bonus då, haha. Ska helst vara på en, alltså ligga i knät eller tätt intill. Är ganska jobbig ibland då han gärna vill hålla på att slicka händer, eller ska typ våldföra sig på ens ansikte med sin tunga om man skulle råka komma nära med det. Uppskattas inte alls från min sida, mkt pga att jag tycker det blir sliskigt men också att jag är allergisk mot hundars saliv. Jag har uppfostrat mina till att låta bli sådant, sambon har det inte så det är kanske inte så konstigt det blir lite utav en kollision. Annars go hund, men påminner lite för mkt om min äldsta - osjälvständig och lite efterhängsen sådär.