Sommarkortet från SL raderades pga tekniskt fel. Jag fick betala för den 2 gånger. Jag har väntat på mina pengar från SL i 20 dagar
Hej,
har detta drabbat nån annan som bor i Stockholm län? Jag beställde sommarkortet på SL.se för 2400 kr som gäller perioden maj-augusti. När jag skulle börja använda kortet 1 maj så har det blivit tekniskt fel och innehållet i mitt Access kort hade raderats. Jag gick till SL och bad dem att fixa så att jag får tillbaka mitt kort. Killen i kassan säger att det har tydligen hänt andra att det har blivit tekniskt fel och att innehållet har raderats. Deras lösning på problemet är att JAG ska betala kortet en gång till (2400kr.) och JAG måste ringa själv till SL kundservice för att få tillbaka mina pengar för kortet som har raderats. Jag tycker det låter helt vansinnigt men gå med på det till slut (trots mina protester), för att jag vill bara hem.
När jag kommer hem ringer jag till SL och talar om vad som har hänt (1 maj) och sen får jag höra att det dröjer 10 bankdagar innan pengarna kommer tillbaka till mitt konto!!!!!
Idag är det 20 maj och jag har fortfarande inte fått tillbaka pengarna. Jag har ringt till dem, skrivit och klagat flera gånger men inget händer. Idag när jag såg att pengarna inte har kommit till mitt konto så skriver jag till dem igen om att det här är helt oacceptabelt, jag vill h min pengar NU! Jag har hittills lagt ut 4800kr på sommarkortet. Detta får jag tillbaka som svar från SL:
Vi ber om ursäkt över den långa väntetiden, vi har blivit överbelastade och därför har handläggningstiden blivit betydligt längre än normalt. Vi har utbetalningar varje torsdag vilket innebär att dina pengar skickas först i nästa vecka. Det kan därefter dröja någon bankdag innan du har dem på ditt konto.
Beslutet togs 2014-05-16, alltså förra fredagen och han således in med i attesteringen. Du kommer att ha pengarna på ditt konto nästa vecka.
Vi ber åter igen om ursäkt över den långa handläggningstiden och tackar för ditt tålamod.
Vänliga hälsningar,
xxx xxxx
Kundvård och reklamationer
SL Kundtjänst
Jag är chockad på hur de behandlar sina kunder!!!! Är de överbelastade???!! Mitt konto är också överbelastad!!! Jag har inga matpengar kvar. Tack och lov har jag vänner som har lånat pengar så länge.
GRRRRRR. Jag är så förbannad.