• Toril

Sammandragningar v 30

Jag är gravid i vecka 30 med tredje barnet och har de senaste veckorna haft otroligt mycket sammandragningar. Har ett stressigt jobb där jag går/springer 8-9 timmar om dagen och chefen vägrar omplacera mig trots att jag har bett om det. Sammandragningarna kommer oftast på kvällen och släpper inte vid vila. Ibland vaknar jag på natten och måste andas mig igenom dem för de är så smärtsamma. 

Jag har förstått att det är vanligare med sammandragningar om man har omföderska. Har inte haft några sådana här problem under tidigare graviditeter, har endast fått sammandragningar vid ansträngning då. Är det värt att kolla upp? hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Sammandragningar v 30
  • Limaliie

Hur många har du på en dag? De säger att upp till en 20 st per dag är normalt runt den v.

Om de gör ont och kommer ofta tycker jag du bör kolla upp det. Låter som du måste ta det mer lugnt och kroppen säger ifrån.

• mirakel

Man ska inte gå runt med för mycket sammandragningar. ...jag är i v. 31. Går o står konstant på jobb... fick mer Lr mindre konstanta sammandragningar går. ..blev sjukskriven nu till BF. . Så ja kolla upp!

Svar på tråden Sammandragningar v 30