• ThisIsMyYear

Vad har katten i ögat?

Har en längre tid funderat på vad katten har i ögat. Såg det första gången för några månader sedan och trodde det  var skräp, försökte gnugga bort det men katten var lite ovillig. Sen tänkte jag inte mer på det.

För nån månad sen såg även sambon att hon hade nåt i ögat, vi funderade på om hon råkat klösa sig i ögat kanske, funderade på vet. men hon verkade inte ha ont så vi avvaktade och tänkte att vi kollar om det försvinner. Sen tänkte vi inte på det igen. 

Nu har jag testat en kamera idag, och nu när jag tittar på bilderna så ser jag att det där är ju kvar i hennes öga! Är det skräp eller vad är det?? Sen kom jag på att jag hört talas om mask i ögat, kan det vara det? Hur får man det?

Ska oavsett boka tid hos veterinär, men tänkte om någon härinne har någon aning?

• Svar på tråden Vad har katten i ögat?
  • isabellab

Det ser ju ut som ett hårstrå, nästan inkapslat.

Om du klappar katten över ansiktet så du liksom stryker över ögat, stängt så klart, flyttar det sig då?

• viseversa

Ser ut som ett hårstrå som växt fast i ögat. Bra att ni ska till vet. Det måste ju skava en hel del.

• ThisIsMyYear

Ja det flyttar på sig, det sitter på olika ställen på varje bild jag tagit på henne. Men ett hårstrå borde ju kommit ut vid det här laget? :o 
    Hoppas på det dock, jag hoppas att lillan inte har mask i ögat.. :s Men ska ringa vet. imorgon iaf.

Nu när jag tittade så var det inget där??

• nemo1

Håll upp ögat och ta en bomullrondell och prova försiktigt att dra den över ögat. Katter är inte lika känsliga i ögat som människor.

• ThisIsMyYear

Det har inte synts till igen faktiskt... 
    Haha, vi får knappt titta henne i ögat så jag tror inte hon skulle gå med på att vi petar in en bomullsgrej :p 

Svar på tråden Vad har katten i ögat?