• Anuuska

Klarar inte av att jobba...

Hejsan! Jag är gravid i vecka 17. Jobbar några timmar varje dag men känner att jag inte klarar det. Blir deprimerad och stressad varje gång jag ska till jobbet och innan jag blev gravid så älska jag mitt jobb. Tyckte om att gå dit. Så jag bara antar att det är för jag är gravid jag känner så. Men vad ska jag göra? Jag är bara timvik så man kan ju säga nej men pengar Måste ju ändå in. Min sambo verkar inte förstå hur jobbigt det känns och tycker att jag ska jobba iallafall för pengar måste in. Men om jag ska följa min magkänsla så tycker inte den det. Vill ju må bra om dagarna och det gör jag verkligen inte nu :( Vad skulle ni gjort? Tacksam för svar!

• Svar på tråden Klarar inte av att jobba...
  • BjörkW

Samhället "bryr sig inte" om du inte känner för att jobba oavsett om du är gravid eller inte. Jag kännde preci som du i början på graviditeten. När jag kom till jobbet ville jag bara där ifrån, kändes som att jag ändå inte gjorde något bra jobb. Men pengarna måste in som du skriver. jag började änna av smärta i bäckenet i v 10 och blev 100 % sjukskrien i v 16. Är i v 23 nu och ska vara sjukskriven till bf. Så att ta upp det med din BM är ingen dum idee. Det kan vara något med kroppen som gör att du känner så bara att du inte känner smätan än.
    Lycka till :)

Svar på tråden Klarar inte av att jobba...