Gravid sa upp mig igåroch är ssjukskriven vad tusan gäller??
Ok jag ska försöka hålla mig kort men blivit så hit och dit bollad nu att jag inte är nått klokare!
Då min familj och jag ska flytta 40 mil i september så sa jag upp mig igår och har BF 18/6-14 (MEN det kommer att sättas igång före första kontroll är 27/6, sen 3/6 osv varannan dag)
Åkte direkt från jobbet till arbetsförmedlingen med tanke att skriva in mig men de tycket jag skulle höra med försäkringskassan samt A-kassan först.
Så det gjorde jag bara att prata med f-kassan tog nästan 2 tim då jag blev hit och dit bollad med lååånga väntetider.
Fick lite motsägelsefulla svar en sa att sigen var skyddad då jag varit sjukskriven sen januari nästa säger att så inte alls är fallet och måste skriva in mig på arbetsförmedlingen BUMS tredje säger att jag bara kan ta det lugnt och kontakta arbetsförmedlingen när jag ska börja jobba igen.
Lika förvirrad som innan samtalet med andra ord, har alltså pga av blödning varit helt sjukskriven från mitten av maj till nu detta verkar vara det som ställer till det för dem på nått sätt.
Ringer A-kassan som inte tycker mitt fall tillhör dem (inte jag heller men jag har aldrig varit arbetslös innan så kan för lite om detta) de rekommenderade mig starkt att skriva in mig på arbetsförmedlingen i alla fall då de stött på MASSOR av fall likande mitt som fått problem just för att de inte skrev in sig.
Så jag åkte självklart och skrev in mig efter det samtalet.
jag har ju en sjukskrivning som de redan godkänt och lagt in om föräldradagar från 27/6 för bebisen jag väntar. Så det handlar om en veckas "glapp" mellan 20/5-27/5 om jag förstår det rätt så ska ju min sig vad gäller föräldraledigheten vara skyddad.
Jag hatar dessa situationer!!