• mariannel

Dubbelbokad på jobb, vad gör jag?

Hej! Jag har ett litet problem som jag behöver hjälp med, jag ska fatta mig kort.

Jag har ett timjobb och en jobb där jag är anställd på deltid, närmare bestämt 50%. Nu är det som så att de båda jobben krockar ett visst datum och varken kollegor eller min chef på mitt timjobb kan tänka sig att hjälpa mig. Hur gör jag i en sån här situation? Vad händer om jag ej dyker upp på jobbet?

• Svar på tråden Dubbelbokad på jobb, vad gör jag?
  • Venne

Försök ordna en annan vikarie åt dig själv kanske?

• mariannel

Ja, saken var den att detta hade jag gjort. Jag hade flertalet pass som krockade men jag löste bort allesammans. Tills det att en kollega ångrade sig och inte ville ta passet i fråga. Jag har nu hört med samtliga kollegor, men ingen kan eller vill jobba.

• mariannel

Mja, det är ett jobb som jag väldigt nyligen blivit anställd på, dessutom är detta krockdatum ganska snart..

• CitronGul

Semesterdag deltidsjobbet?

Erbjud det du tjänar på deltidsjobbet den dagen till den som tar ditt pass på timjobbet så kanske det blir lite fart på dem.

Plus att du försöker reda ut med timjobbet att de får ditt schema väldigt långt innan i fortsättningen och att de inte får lägga pass då du redan är bokad. (om ni inte kommer överens om det så kanske du bör leta annat extrajobb?).

Du frågar vad som händer om du inte dyker upp på jobbet. Varning eller sparken är väl en bra gissning, speciellt om du är provanställd?  Men du kan ju inte bara dyka upp, du måste ju göra klart att du inte kan komma oavsett vad de säger pga att du redan måste jobba på ordinarie jobb.

Hursomhelst, ärlighet varar längst.

• mariannel

Saken är den att på deltidsjobbet så är jag ganska nyaställd (alltså provanställd), och vill inte börja min anställning med att ta ledigt. På mitt timjobb är jag "fastanställd" där emot. Så det är ju på timjobbet som jag inte kommer att dyka upp i såna fall. Men ja, självklart så förklarar jag ju i såna fall för min chef på mitt timjobb att jag inte kommer att kunna komma dit, på grund utav att det är fysiskt omöjligt. Som du säger CitronGul, ärlighet varar längst, och jag tänker inte sjukanmäla mig eller någonting sånt.

Svar på tråden Dubbelbokad på jobb, vad gör jag?