• Autumnleaf76

Ögoninflammation - hur länge?

Min dotter, 2 1/2 år, fick första symtomen på ögoninflammation lördagkväll den 10 maj. Var som värst måndag till onsdag då det verkligen bara rann var ur ögat. Men hon blev inte riktigt bra. Fredag 16 maj var vi till distriktsläkaren som skrev ut Fucithalmic (ögondroppar) som hon skulle använda i sex dagar. Hon tog sista dosen igår. Men fortfarande inte bra. Varje morgon är hennes ögon igenklistrade av var och först efter tvätt får hon upp dem. Vi var till läkaren igen i tisdags men han sa att det bara var att tvätta med vatten och vänta. På dagarna är hon betydligt bättre. Men som sagt inte på morgonen.

Är det normalt att ögoninflammation sitter i så här länge?

Det är ju sammanlagt 12 dagar nu :(

• Svar på tråden Ögoninflammation - hur länge?
  • isolande

Oj, det var länge... är du säker på att det är fucitalmic du ska ha som ögonsalva? Vi fick nån annan som var bara droppar (chortimyk?) och den är mycket bättre än fucitalmic. Lättare att få in i ögat oxå Glad

• Autumnleaf76

Fucithalmic var det vi fick. Distriktsläkaren sa att om det inte hjälpte så fanns det nått annat men det skulle ges var fjärde timme. Men när vi träffade läkaren nu sist ansåg han att det bara var att vänta ut det.

• Blicka

Vi var tvungen att använda båda varianterna innan vi fick bort - min rek är att du ringer o ber om dropparna som ska ges var tredje - fjärde timme. Inte kul med långdragna ögoninflammationer.

• Autumnleaf76

Hur gör man med förskolan?

Hon har varit hemma i två veckor nu :(

Hon saknar kompisarna.

Hon är bra dagtid, kommer inget var alls.

Men varje morgon vaknar hon ledsen för att hon inte får upp ögonen pga var.

• Blicka

Ring o fråga fsk! Tråkigt att hon inte blivit bra än... Fått utskrivet den andra medicinen?

• bellos

Min bästavän har haft det i snart 6 månader. Hon äter medicin som läkarna ger henne men inget hjälper. Hon har tagit massa provet om det kan vara något annat men läkarna kommer aldrig med något svar utan sägen att det är vanlig ögoninflammation och att hon ska fortsätta med sin medicin.

• Autumnleaf76

Nej fick ingen medicin utan skulle fortsätta med vatten MEN hon är mycket bättre. Inte bra men bättre. Så förhoppningsvis är det på väg bort nu.

Svar på tråden Ögoninflammation - hur länge?