• Anonym (vilka?)

Vilken grupp har du svårast att acceptera?

Vilken grupp har du svårast att acceptera/förstå dig på?
    Varför är det så?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken grupp har du svårast att acceptera?
  • Orcha
    Kofot skrev 2014-05-24 19:00:26 följande:
    Ingen av de grupperna. Jag har däremot svårtför intolerans och homofobi.
    Instämmer.
    Allt har en mening och korven den har två. Eller är det ändor? Jo ändor menar jag nog.
  • The past is now
    Rikard skrev 2014-05-24 00:16:25 följande:
    Varför skulle man ha svårt att acceptera någon av dessa grupper?
    Undrar jag med..
  • Anonym (vilka?)
    Rikard skrev 2014-05-24 00:16:25 följande:
    Varför skulle man ha svårt att acceptera någon av dessa grupper?
    Jag har träffat på väldigt många som ifrågasätter  bisexualiteten. Både bland homosexuella och heterosexuella. Jag har även träffat på heterosexuella som ifrågasätter homosexualiteten och homosexuella som ifrågasätter heterosexualiteten. Så därför undrar jag hur många det finns här som har svårt att acceptera de olika alternativen?
  • lykantrophona
    Anonym (vilka?) skrev 2014-05-24 21:43:24 följande:
    Jag har träffat på väldigt många som ifrågasätter  bisexualiteten. Både bland homosexuella och heterosexuella. Jag har även träffat på heterosexuella som ifrågasätter homosexualiteten och homosexuella som ifrågasätter heterosexualiteten. Så därför undrar jag hur många det finns här som har svårt att acceptera de olika alternativen?
    De som faktiskt har svårt för en av grupperna vet antagligen att det inte är accepterat, och kommer inte att motivera i tråden.

Jag är bisexuell, och jo, jag har träffat på bifobi bland homosexuella, och det är så sorgligt att det existerar! De borde ju veta hur det är att bli misstrodd eller bortglömd pga sin läggning.
  • MrsPJ
    lykantrophona skrev 2014-05-24 22:09:09 följande:
    De som faktiskt har svårt för en av grupperna vet antagligen att det inte är accepterat, och kommer inte att motivera i tråden. Jag är bisexuell, och jo, jag har träffat på bifobi bland homosexuella, och det är så sorgligt att det existerar! De borde ju veta hur det är att bli misstrodd eller bortglömd pga sin läggning.

Vet vad du menar. Nånsin blivit kallad eller hört någon lite föraktfullt säga "hobbyflata"? Det sa en lesbisk tjej om mig en gång. Och det är ju inte en komplimang direkt.
  • Anonym (--)

Accepterar alla grupper utan minsta problem men däremot kan jag ha lite svårt att FÖRSTÅ transsexuella. Jag förstår liksom inte hur man "känner sig" som endera könet. Jag är kvinna, men går liksom inte runt och känner mig som en kvinna. Hur sjutton känns det!? Men som sagt, inget problem att acceptera det, om de känner att det är ett problem och de mår dåligt ska de självklart få hjälp att trivas med sin kropp!

• lykantrophona
    MrsPJ skrev 2014-05-25 20:42:20 följande:

Vet vad du menar. Nånsin blivit kallad eller hört någon lite föraktfullt säga "hobbyflata"? Det sa en lesbisk tjej om mig en gång. Och det är ju inte en komplimang direkt.
    Nej, inte just det. Men sådant som "bisexuella kommer väl aldrig bli nöjda", "alla väljer i slutändan", "du kommer väl inte tvinga mig att ha trekant med en kille?" etc.
  • Stårschan
    lykantrophona skrev 2014-05-23 21:16:41 följande:
    Och jag hade svårt att förstå mig på monosexuella (hetero/homosexuella), eftersom jag tyckte att ett kön är en sådan bred kategori, och hur kunde man inte ha träffat på någon av "fel" kön som man ändå attraheras av, när utbudet är så stort?

Men så började jag tänka på hur jag bara är sexuellt intresserad av dem som är nära mig i ålder, och insåg att jag också automatiskt "utesluter" stora kategorier. Sen har jag hittills aldrig träffat en transperson eller intersex jag attraherats av, men det kan ju helt enkelt handla om sannolikheter - de flesta människor man möter är cis.

Exakt. Man utgår ju någonstans från att de flesta andra funkar ungefär som man själv funkar.

Jag satt och diskuterade detta med en kollega häromdagen, och vi kom fram till att vi inte vet om en tjej någonsin stött på någon av oss, för vi skulle förmodligen ha varit för dumma för att tolka signalerna rätt.
  • lykantrophona
    Stårschan skrev 2014-05-26 10:22:48 följande:

Jag satt och diskuterade detta med en kollega häromdagen, och vi kom fram till att vi inte vet om en tjej någonsin stött på någon av oss, för vi skulle förmodligen ha varit för dumma för att tolka signalerna rätt.
    Det där skulle jag nästan kunna skapa en egen tråd om. Eftersom kvinnor ofta är fysiska med varandra på ett vänskapligt sätt (kramar etc), är det asvårt att flörta eller avgöra om man blir flörtad med när det är två tjejer, tycker jag. För en kram kombinerat med "vad fin du är i håret" skulle antagligen vara en flört från en kille, men från en tjej så vet man aldrig.
  • Stårschan
    lykantrophona skrev 2014-05-26 10:37:18 följande:
    Det där skulle jag nästan kunna skapa en egen tråd om. Eftersom kvinnor ofta är fysiska med varandra på ett vänskapligt sätt (kramar etc), är det asvårt att flörta eller avgöra om man blir flörtad med när det är två tjejer, tycker jag. För en kram kombinerat med "vad fin du är i håret" skulle antagligen vara en flört från en kille, men från en tjej så vet man aldrig.

Eller hur! Å andra sidan har ingen tjej någonsin velat bjuda mig på öl...
  • Anonym (TT)

Transsexuella. Att något är fel på dem är uppenbart, och könet är inte det jag syftar på.

• Bobby Clarke

Ingen av grupperna eftersom det är helt ointressant för mig vilken läggning en person har, eller vad de gör i sänghalmen!

• lykantrophona
    Bobby Clarke skrev 2014-05-27 18:48:44 följande:
    Ingen av grupperna eftersom det är helt ointressant för mig vilken läggning en person har, eller vad de gör i sänghalmen!
    Fast nu har ju transsexualism inget med sexuell läggning eller sexuella aktivtieter att göra...
  • ManligMan

Som många andra har jag inget problem med någon av dessa grupper. Queer är dock ett begrepp jag har svårt att förstå men har ändå inget problem med den gruppen.

Svar på tråden Vilken grupp har du svårast att acceptera?