• Anonym (Frimärken)

    Hur ser jag om ett frimärke är använt?

    Nej, det är inte så att jag inte har råd att köpa mig ett frimärke. Däremot befinner jag mig just nu ca 8 mil från närmaste ställe där det går att köpa frimärken och jag behöver posta ett brev idag. Hittade ett kuvert här på landet med ett brev som jag fick för några månader sedan och det är inte stämplat. Stämplar inte posten sina brev numera? Eller görs det på något annat sätt? Hur ser jag om detta frimärke "slunkit" igenom och alltså fortfarande räknas som oanvänt? I normala fall så köper jag frimärken och om det inte var så att jag just nu sitter 8 mil från närmaste ställe där det finns frimärken med en 2 månaders bebis och en 3-åring så skulle tanken inte ens slå mig att återanvända ett frimärke. Någon här på FL som har koll på detta?

  • Svar på tråden Hur ser jag om ett frimärke är använt?
  • Anonym (D)

    Du ser väl om det är stämplat? I annat fall kan du ta sex kronor och lägga det ihop med kuvertet i en påse så löser posten det, detsamma i varje fall min brevbärare till mig

  • Pyret 85
    Anonym (D) skrev 2014-05-23 14:05:50 följande:
    Du ser väl om det är stämplat? I annat fall kan du ta sex kronor och lägga det ihop med kuvertet i en påse så löser posten det, detsamma i varje fall min brevbärare till mig smile1.gif
    fast numera kostar ett frimärke 7 kr :P
    ♥Mamma till världens sötaste Lian♥
  • Anonym (Frimärken)

    Kruxet var att frimärket jag återanvände var inte stämplat. Det satt dock på ett brev jag fått så det var ju egentligen använt. Det jag undrade över var om posten gått över till något annat än stämplar. Nåja, jag använde frimärket och brevet kom fram.

  • Anonym (Han skojade nog)
    Anonym (D) skrev 2014-05-23 14:05:50 följande:

    Du ser väl om det är stämplat? I annat fall kan du ta sex kronor och lägga det ihop med kuvertet i en påse så löser posten det, detsamma i varje fall min brevbärare till mig


    Frimärke kostar ju 15 till 120 Kr för vanliga brev & för viktigta brev kostar det 108 upp till 213 Kr
  • Anonym (S)
    Anonym (Han skojade nog) skrev 2023-02-05 17:00:57 följande:
    Frimärke kostar ju 15 till 120 Kr för vanliga brev & för viktigta brev kostar det 108 upp till 213 Kr
    Tråden är från 2014. 
Svar på tråden Hur ser jag om ett frimärke är använt?