Sår på bröstvårtorna, hjälp?
Jag har ammat nu i snart tvåa veckor på söndag. Problemet är att jag fortfarande har sår på bröstvårtorna som inte går över. Det är också gult klägg framtill. Fram till för några dgr sedan ammade jag helt utan napp och det svar jag fick var att min dotter antagligen sög för långt ut på vårtan. Men sen tyckte jag faktiskt att hon tog ett bra tag men det läkte inte ändå. Jag har provat både amingssnäckor och omslag med gel från apoteket men inget hjälper. Ett tag blödde det och de lossnade hudflikar och jag skrek rakt ut varje gång jag ammade så att jag åt smärtstillande som sköterskan tyckte jag skulle ta. Sedan 5 dgr tillbaka ammar ja endast med amningssnapp. Jag insåg idag att jag inte haft på nappen ordenligt så jag har inte haft något vaakum.Min dotter går upp i vikt så hon verkar ändå ha fått i sig mjölk men såren har inte blivit bättre kanske pga skyddet inte suttit på ordernligt? vad gör jag för fel? KOmmer det att gå över och när? Mitt tålamod börjar svika och jag känner mig helt uppgiven och ledsen och gråter pga det inte funkar. Har två barn sen tiidgare men detta är en sladdis så känns som att börja om från början igen. Är egentligen positiv til amning då jag ammat innan men nu börjar jag bli så uppgiven att jag funderar på att ge upp. Förstår inte varför såren inte läker. Min man har hjälp lite innan att bulla upp med kuddar ordemnligt och lägga till henne, men nu har han fått halsfluss så han kan inte hjälpa till. Några tips eller egna erfarenheter som någon kan dela med sig av?