Tjejjen89 skrev 2014-05-24 23:38:43 följande:
Ja de låter egentligen som de bästa! Mitt jobb är trotts allt att ta hand om vår dotter inte jaga honom. Men de är svårt ibalnd då ja vill att de umgås samt inte kan förstå hur man kan skita i sitt barn så pass!
Är det du som ringer så träffar han henne för du säger åt honom. Det är hans ansvar.
Ni ska kunna skrika på varandra om ert PRIVATA i telefon men det ska endå vara en självklarhet att han kommer på umgänget imån kl 16.
Ni får lära er att hålla ert och dotterns på varsitt håll. Du kanske borde säg till honom nästa gång att även om du är förbannad på honom så betyder det inte att umgänget ska upphöra, för ert bråk har inte med henne å göra, hon ska inte lida av det.
Skriv inte på för gemensam vårdnad. Jag har en dotter i förskoleålder, delad vårdnad, pappan har inte haft "tid" att se hennes sedan augusti, aldrig ringt heller. Han har själv sagt att han inte har tid fast vi bor ganska nära varandra. Ja han kan ju ha flyttat med, vad vet jag.
Gå till familjerätten och bestäm tider med dem som ska följas. Måste han avboka av för annat kom upp så fattar man att han inte ska ha vårdnad. Han kommer vara ensam förälder när han har barn, då ska han kunna ha tid 2-3h varannan dag.
Lycka till
Lycka till