flambards skrev 2014-05-24 13:24:40 följande:
Den modellen ser bra ut! Är det själva märket som heter Hybrid eller modellen? Är meitai ett märke? Vilka märken är det annars som jag ska hålla utkik efter (om du vet)? Haha, jag kan ingenting om sådant här!
Stort tack som upplyser. Vilken tur att du hittade min tråd!
Både mei tai och hybrid är modeller, sedan finns det olika märken. Jag är inte jättekunnig på mei tai och hybrid så du får vända dig till dem som är riktig hemma på dem på sjalbarn

. Jag har en bb-tai som är en väldigt omtyckt mei tai. Det är en wrap conversion som alltså helt är gjord av sjaltyg vilket ger bästa avlastning då det är diagonalvävt. Den har utbredbara axelband. Men det är ju mycket en smaksak, vad man gillar bäst och hur gammalt barn man har. Ska man bära en 1-2-åring så behöver man rejälare mei tai än om man ska bära en nyfödd etc. Hybrider brukar vara svårare att få tag på. Knyt an sålde "Barma" tidigare, men ny får man beställa dem direkt:
syttochgjort.se/barma/hybrid
Fördelen med att få dem uppsydda är ju att man just kan få en sele eller hybrid som passar just en själv när man är lite mindre än "normalt" exempelvis.