användarnamn1 skrev 2014-05-24 21:45:59 följande:
Jag är också androgyn, lite skiftande, men det kan man ju vara på olika sätt, och det där med kei fick jag googla. Kläder för den typen av stiluttryck hittar man väl inte i vanliga affärer? Om det är sånt du vill ha så har jag ingen koll alls tyvärr. Jag har egentligen ingen koll alls för "vanliga" kläder heller, men med begränsad budget in mind hade jag köpt några tank tops, som den här och i olika färger -
www.hm.com/se/product/02737?article=02737-G - alternativt något sånt här beroende på vad du vill ha för passform -
www.hm.com/se/product/08280?article=08280-N //
www.hm.com/se/product/28809?article=28809-C#article=28809-C Det finns ju också vanliga rakt upp och ner enfärgade t-shirts med olika passform att välja på därifrån.
Till vardags hade jag haft antingen herrskjorta eller "tjejkofta" till linnet beroende på vad jag känner för, och beroende på väder. Med skjortor är det väl väldigt olika vad man gillar/om man gillar, men jag ser att både det där zalando som nån nämnde ovan, och hm, har massor att välja på. Med tjejkofta menar jag något i den här stilen:
www.hm.com/se/product/06130?article=06130-N - de är användbara när/om man är på det humöret. Nån i en mörkare grå, nån i en ljusare grå, nån med lite färg kanske. Passar bra med linne till schyssta jeans. En sån här tröja är användbar:
www.hm.com/se/product/08261?article=08261-J.
Jeans, ptja - min syster gav mig ett par av sina från Lindex, som är både snygga och bekväma. För mer maskulina jeans, som person med femininna former, får man mer prova sig fram. Övriga byxor: chinos, herrmodell jag gillar:
www.hm.com/se/product/25199?article=25199-B#article=25199-B Motsvarande tjejmodell som inte ser billig och konstig ut känns det som att man får leta i dyrare butiker efter, men sådana byxor är väldigt användbara.
För sommaren är det bra att ha ett par linnebyxor eller byxor av funktionsmaterial också, för att inte avlida av värme/fukt.
Ja, nja, vet inte varför jag försökte vara hjälpsam nu - är som sagt inget vidare med kläder, och möten som man ska vara väldigt proper på vågar jag inte ge mig in på - gissar kjol/pressade byxor + linne + kavaj, och nån liten scarf, hehe... men lycka till hursomhelst:)
Googlar man på kei får man mest upp Visual Kei, och det är ju lite.... speciellt. Men riktigt så out there klär jag mig ju inte =P Inte till vardags i alla fall.
Tack för länkarna. Jag tyckte om den där koftan =)