• Anonym (Flickvän/mor)

Oansvarig far/make

Kände för att skriva av mig o få råd från er. Jag är en kristen tjej med invandrar bakrund men blev tsm med en turkisk muslimsk kille o blev gravid med en ur gullig tjej på 9 mån nu men när jag va gravid i 6e månaden så fick ja veta från hans mamma att han inte alls skilt sig o bor kvar med kvinnan hos hans föräldrar o tiden kom då ja va tvungen att rymma blev hotad från familjen o hamnade i kvinnojouren efter födseln fick ja en egen lägenhet men 1 år har gått efter detta o fortfarande ber han mig ha tålamod o att vi kmr gifta oss o bo ihop men inget händer. När han väl är här på besök så bryr han sig inte om flickan, varken pussar henne eller leker me henne o vill att ja ska ge bort henne till soc så vi kan ha kul ihop som förr. Vad ska jag göra???

• Svar på tråden Oansvarig far/make
  • NummerTvå

Glöm honom! Eller vad tycker du själv?

Gör en lista på vilken sorts egenskaper du vill ha hos en man och kolla om det stämmer överens med egenskaperna din "nuvarande" har. Gör också en lista på hur du vill leva ditt liv och kolla om din "nuvarande" passar in.

• NummerTvå

Vad tycker du om det här rådet? Vänta på honom 15 år. Med lite tur kommer han kanske kanske skärpa till sig. Och om han inte gör det har du ju ändå bara förlorat de 15 bästa åren av ditt liv.

• Dixie

måste du ens fråga - denna man har ljugit för dig och vill nu att du lämnar bort ert gemensamma barn så ni två kan ha kul ihop - och du funderar på att göra detta??

nä, jag hade avslutat allt med honom - självklart ska han få träffa sin dottern (men det tvivlar jag på att han vill) och sedan fortsätter du ditt liv!

• Whitetrash86

DU blev hotad och hamna som kvinnojouren, mannen vill att du lämnar bort ERAT barn för att ni ska kunna ha kul? 

Vill du ha ett liv med din dotter eller leka med honom (tills han tröttnar på dig)?

Du måste väl ändå se att det inte finns något bra med denna kille?

• Anonym (Flickvän/mor)

Håller med dig men problemet är att jag älskar honom trots allt och är beroende av honom ekonomiskt

• NummerTvå
    Anonym (Flickvän/mor) skrev 2014-05-26 21:05:16 följande:
    Håller med dig men problemet är att jag älskar honom trots allt och är beroende av honom ekonomiskt

Varför älskar du honom? Hade du en taskig relation till din egen far när du växte upp förresten?
  • NummerTvå

Det är helt okej att älska folk. Även om de är skitstövlar. Det är till och med fint att kunna älska andra. Till och med om det är skitstövlar.

Men kärleken till andra bör aldrig överstiga kärleken man har till sig själv.

Man ska älska sig själv högst av allt och göra det absolut bästa för en själv (utan att utnyttja och trampa på andra såklart).

Är den här mannen verkligen det bästa för dig? Kan han bidra med lycka, harmoni och stabilitet till ditt liv i ett längre perspektiv?

• Dixie
    Anonym (Flickvän/mor) skrev 2014-05-26 21:05:16 följande:

Hur kan du älska någon som ber dig lämna iväg ert gemensamma barn till soc?
Svar på tråden Oansvarig far/make