Hur hade ni löst det när 9 åring spelar surfplatta/mobilen hela tiden i bilen o 4 åring inte har nåt att spela på
Inget stort problem men tycker bara lite synd om lillkillen på knappt 4 som sitter brevid sin 9 åriga halvbror, som spelar konstant.. Ska på bilsemester i sommar, funderar lite på om det går att lösa. Sist bonus åkte bil med oss satt han o spelade på mobilen tills batteriet dog.. då skulle han sova istället. Sa 3,5åringen nåt till han eller frågade han något va de bara sccchhh jag spelar kan vi prata när vi är framme.. vilket aldrig inträffade.. skittaskit mot lillkillen ju..
Vi tänkte ge lillkillen en ipad när han fyller år i höst, det känns lite för dyrt att köpa innan. + att han fick en cykel nu i vår. Vi har inte möjligheten att strö pengar vind för våg o ge han dyra saker när som helst.. det är förrästen skattepengarna som kommer att gå till en ipad..
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-26 11:25
Glömde skriva att de nästan aldrig träffas. Bonus har varannan helg, men antingen beror det på sambons jobb-tider, (arbetar inom jordbruk)och bonus är ju stor nu och har fritidsaktiviteter och kompisar i hemorten ca 1h ifrån där vi bor, så blir det mer och mer sällan så här års.. ett par månader sedan sist nu och de har bara träffats snabbvisiter på kusiners kalas osv.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-26 11:37
kan inte svara bland de andra svaren. jo grejen är ju att de träffas så sällan så de kan gott prata lite med varandra. ¨går säkert att lösa med dvd därbak med som ni säger :O) vi får väl helt enkelt köpa en dvd också. går det att sätta lurar i mobiler/surfplattor/portabel dvd? blir väl gnäll om ljudet annars kan jag tänka mig..