Deprimerad av aborten
Hej, jag är nyss fyllda 20 år och fick för några dagar sen det bekräftat att jag är gravid. Jag är nu i vecka 12 ungefär och anledningen till att jag inte förrän nu förstått att jag är med barn är pågrund av att jag hade blödningar under hela tiden som var precis som en oregelbunden mens. Pappan (vi är lika gamla) till barnet är min pojkvän och sambo och vi har varit tillsammans i 1,5 år, när jag försiktigt bekräftade det vi misstänkt i några dagar svarade han mig med "jaha men fixa bort den där så fort som möjligt då". De orden kom som en käftsmäll och jag blev otroligt ledsen. Han tyckte att jag bara skulle "göra bort" något som för mig kändes helt otänkbart. Jag är för abort och kunde inte i min vildaste fantasi föreställa mig den oro och sorg jag känner inför den nu, det känns omöjligt, jag blickar inte framåt alls längre och jag bara gråter och gråter. Jag har alltså ingen utbildning och inget jobb för nuvarande men min sambo har ett ganska bra jobb. Trots det så vet jag ju att det går ändå, det finns bidrag att få osv, jag VILL INTE döda mitt barn, fastän jag inte ens träffat den lilla personen där inne är jag otroligt fäst vid hen. Problemet är inte alls att jag är rädd för att det ska göra ont eller så utan jag är bara rädd för hur jag kommer må psykiskt både före, under tiden och efteråt. Jag har inga stöttande föräldrar och jag hade aldrig det heller under min uppväxt så att berätta för mina föräldrar är otänkbart. Det är bara pojkvännen som vet och han är tyvärr inget vidare stöd. Jag är väldigt rädd att förlora honom ifall jag skulle behålla barnet eftersom att han tyvärr är den enda jag har (vi har nyss flyttat till en annan stad och jag känner inte en kotte här). Jag led av separationsångest då jag var liten på grund av mina föräldrars skilsmässa och frånvaro och jag har nu separationsångest av att förlora min redan nu älskade bebbe. Jag har alltid velat ha barn och även om jag vet att man i det här stadiet kallar det för ett foster och inte ett barn gör det inte smärtan ett dugg mindre, för mig är det ett barn, mitt barn. Någon som har gått igenom samma sak som jag och "överlevt psykiskt"?