jove skrev 2014-05-26 20:45:42 följande:
Stackare, jag hoppas verkligen att du får böja må bättre snart!
Borde det inte släppa, alla säger ju att illamåendet skall ge sig vid vecka 12? Hur har du orkat med?
Har du någon yrsel eller känner du sig febrig? Mår du bara illa eller kräks du också?
Jag skall berätta för min chef och han kommer säkert förstå! Får hoppas på att jag har turen med mig och att det kommer ge sig snart!
Ja, det hoppas jag också på kan jag ju säga :) ! Illamående brukar ha släppt vid det här laget, inte för mig dock för här eskalerar det snarare. Det är trist med illamåendet eftersom det är ganska psykiskt påfrestande, det överskuggar glädjen av att vara gravid litegrand. Jag började kräkas i typ vecka 9 och sedan dess har jag gjort det dagligen. När jag jobbar så kräks jag kanske 10-15 ggr/dag, men om jag får vara hemma och vila så kan jag hålla mig till kanske 3-5 ggr/dag.
Ja! Berätta för din chef! Du kommer kanske bli förvånad över vilket trevligt bemötande du kan få. Jag fick det, alla har varit jättefina och glada så det känns väldigt bra. Min chef skickade blommor i början av sjukskrivningen vilket var väldigt gulligt. Jag kände också lite som du, som om jag hade ett ansvar över alla andra och mitt jobb, men det lugnar ner sig allt eftersom, det är viktigast att du lyssnar på din kropp!