IVF-gravida i Sthlm med BF i sommar?
Hej, Jag är gravid efter IVF/ICSI med BF 11 juni. Bor i Sthlms innerstad? Är vi fler?
Hej, Jag är gravid efter IVF/ICSI med BF 11 juni. Bor i Sthlms innerstad? Är vi fler?
Vilken Händelse , jag är oxå gravid via ivf och har bf 11 juni. men hoppas att lillan ska komma den 30 maj...
Varför just 30 maj? Enligt BM ska vi på UL 12 juni och får igångsättning 19 juni om bebisen inte kommit då.
30 maj blir vecka 38+2 dagar vilken e jätte normalt att föda. Det ä inget som bm elle någon annan sagt , det är bara vad jag önskar. jag och Bm har ej parata om övertid elle igångsättning. Min babys är fixerat sen vecka 34 och enligt bm och läkare hennes huvud ligger ganska långt ner i bäckenet så kanske jag kommer o ej.gå övertid.
Menar du att det finns statistik på att det är väldigt vanligt att föda den dagen? +/- 2 veckor i förhållande till BF är det vanligaste. Ofta går väl förstagångsföderskor över tiden litegrann, och det sägs att det till viss del är ärftligt. Jag är född 6 dagar fler BF. Å andra sidan finns en tendens att IVF-barn föds tidigare än BF. Var ska ni föda (om ni får som ni önskar)?
Hoppas det e det som du skrev att ivf barn föds tidigare. jag har svullnat jätte mycket att jag kan knappt inte gå längre. Mina fötter svullnat så mycket att jag fått blåmärke :( Det gör mycket ont när jag vill stå eller promenerar . Jag har valt att föda i Huddinge sjukhus. Vart Ska du föda din lilla ? Själv väntar jag en liten tjej :) . Vet du om könet ?
Usch vad jobbigt, jag har svullnat litegrann och kan inte ha mina ringa längre. Problem med foglossning sedan vecka 20, men det är under kontroll nu iaf. Vi väntar en son och har valt BB Stockholm på Danderyd.
oj foglossning sedan vecka 20 jobbigt men inte så långt kvar :) Hoppas att du ska inte gå övertid heller. Har fått massa hudbrist på magen benen och rumpan :( Jag vägde 55 kilo men just nu 82 så 27 kilo övervikt vilken känner mig jätte stor.) . Har ni handlat klart allt till er son ?
Jag startade på 57kg och väger nu nästan 78kg. Dock inga bristningar (ännu) vilket ju fasen är ganska otroligt. Men visst bleknar de med tiden, så du behöver nog inte bekymra dig om det. Vi har handlat det mesta, inga blöjor men vi har fått ett antal i sk goodiebags från MVC. Ska nog handla bindor till mig och lite att äta som ska ned till förlossningen. Är lite nervös att vi ska ha glömt något som är jätteviktigt? Men vi kan iaf få barnet att överleva med mat, sovplats, rena kläder och blöjor, vi har barnvagn och babyskydd i bilen,
Hej, hittade den här tråden och hoppar in för jag väntar också en bebis i juli som har kommit till tack vare IVF. Är det ert första barn också?
Ja, det är vårt första barn. Hade BF igår, men han verkar vilja ligga kvar..
Å vad spännande, för oss är det ett par veckor kvar innan bf. Hur mår du?
Jag mår bra. Och bebisen också, vi var på UL idag