• All in

    Ett tredje barn, en önskan som kanske slår in?

    Hej!
    Jag och min make är i full diskussion om vi ska skaffa en tredje eller ej?
    Min make har inga biologiska barn sedan tidigare men vi bor tillsammans hela familjen med mina två biologiska barn sedan tidigare. Vi är en familj som älskar varandra över allt annat :)
    Jag hoppas så på att vi kommer fram till ett gemensamt beslut och skaffar ett tredje barn, vårat första gemensamma barn:)
    Detta är en tråd för alla er som vill skaffa ett syskon, som är i diskussionfas eller helt enkelt börjat tillverkning :)
    Där vi kan följas åt!
    Välkommen!

  • Svar på tråden Ett tredje barn, en önskan som kanske slår in?
  • fair

    Vi har inte börjat försöka än. Vi ska börja efter nästa mens (ca 27 maj). Då är det all in som gäller!

    Håller tummarna för er!

  • Bodrum

    Hej!
    Jag hoppar in här om jag får. Glad Har 2 killar, 5 och 8 år,  sedan tidigare och efter en hel del diskussioner är vi nu båda sugna på en ny liten familjemedlem. Tog ut hormonspiralen för 1,5 vecka sedan. Blödde lite första dagarna, typisk efter-spiralblödning. Hade vad jag uppfattade som ÄL-flytningar i 3 dagar t o m igår, men inget utslag på digitalt ÄL-test, så det var nog inbillning Tungan ute. Är så sjukt ivrig, svårt att inte tänka på det hela tiden - precis som med de andra två. Är lite orolig nu bara att det ska ta längre tid eftersom jag är 6 år äldre än sist jag blev gravid. Sist tog det typ 6 månader.

    Håller tummarna för er andra så länge! 

  • All in
    Bodrum skrev 2015-05-06 18:54:13 följande:

    Hej!
    Jag hoppar in här om jag får. Glad Har 2 killar, 5 och 8 år,  sedan tidigare och efter en hel del diskussioner är vi nu båda sugna på en ny liten familjemedlem. Tog ut hormonspiralen för 1,5 vecka sedan. Blödde lite första dagarna, typisk efter-spiralblödning. Hade vad jag uppfattade som ÄL-flytningar i 3 dagar t o m igår, men inget utslag på digitalt ÄL-test, så det var nog inbillning Tungan ute. Är så sjukt ivrig, svårt att inte tänka på det hela tiden - precis som med de andra två. Är lite orolig nu bara att det ska ta längre tid eftersom jag är 6 år äldre än sist jag blev gravid. Sist tog det typ 6 månader.

    Håller tummarna för er andra så länge! 


    Hej och välkommen! Jag blev också gravid snabbt med mina två barn. Var 23 resp 25 när jag blev gravid. Nu närmar jag mig 32 och försöken har pågått i ett år nu ( med detta försök inräknat).

    Så är på Äl +7 idag och nu är det en vecka kvar till Bim.

    Har haft mf under vägens gång men då har det aldrig varit ett starkt plus.

    Denna månad HOPPAS jag, blir vår tur månad. Jag har lite molvärk och öm i bröstvårtorna, annars är allt helt som vanligt.

    Därav förlorar jag lite hopp, men någon gång ska väl vara vår tur !
  • Bodrum

    Fy, vad segt - då är det verkligen er tur! Håller tummar och tår! Hade du några symptom vid de andra graviditeterna? Det hade nämligen inte jag.
    Själv är jag 33 och hoppas att åldern inte kommer ge mig problem. Fast har hört att 1:a och 3:e barnet kan ta lite längre tid, kanske bara en skröna, men gör att jag slappnar av lite i alla fall och inte förväntar mig + direkt (även om jag hoppas).Glad 

  • Polarlantis

    Här diskuterar vi lite försiktigt! Får man hoppa in?
    Jag blir 37 i dec och vi har två barn, en kille på snart 3 och en dotter på ett. Väldigt sugen på en till...trodde inte det...trodde jag bara skulle ha ett barn om ens något! OPS! SNacka om helomvändning! Men jag känner mig inte färdig...kanske för att tvåan var ganska jobbigt under grav och nästan hela första året, att jag fick väldigt lite hjälp osv pga av att sambon har ptsd som kickade in med full kraft. Får ahn bara den under kontroll och behandling (vi väntar) så blir han sig själv igen och allt blir bättre. Faktiskt bättre nu... Men det har varit tufft. Han är dock också sugen! Men ekonomin ställer också till det, det är tufft att gå runt nu och vi har fått låna av mor och far för att fixa det (tror vi gjort bilgudarna illa, allt går sönder!) Så jag skäms lite för att längt att ens tänka på det... Dessutom har jag sökt skola till i höst och tre år frammåt på distans...
    Men vill vill vill just nu! Kan man inte få ha lite tur och tappa spiralen av misstag och vips?

  • linolin

    Fick plus igen efter mitt missfall i mars så glad hoppas att allt går bra nu

  • AnneliR

    Hej! Vet inte om ni kommer ihåg mig men jag blev gravid förra sommaren med nr tre, fick missfall. Blev sedan gravid 2 månader efter igen och fick även missfall då också :(

    Nu nästan 8 månader senare är jag äntligen gravid igen! :D har bf 23 Jan och gick idag in i v 6. Håller mina tummar för att det blir en bebis för oss nu, ska på vul om några veckor och kolla läget. Hur går det för er andra? :)

  • tiger84

    Hej

    JAg fick min mens ca 1.5 månad efter att jag tog ut min spiral!

    Nu är jag gravid bf runt 23-26 dec med vårt 3 barn!!

    Igår berättade vi för grabbarna som är 6 o 7 år, dom trodde vi ljög =)

  • Vår och sommar
    AnneliR skrev 2015-05-23 19:53:45 följande:

    Hej! Vet inte om ni kommer ihåg mig men jag blev gravid förra sommaren med nr tre, fick missfall. Blev sedan gravid 2 månader efter igen och fick även missfall då också :(

    Nu nästan 8 månader senare är jag äntligen gravid igen! :D har bf 23 Jan och gick idag in i v 6. Håller mina tummar för att det blir en bebis för oss nu, ska på vul om några veckor och kolla läget. Hur går det för er andra? :)


    Jag var också med i tråden för ett bra tag sedan, och jag kommer ihåg dig. Vilken tuff start ni fick med er trea. Jag håller verkligen tummarna för att det går bra denna gång!

    Jag hade tur och blev gravid på tredje försöket, och för knappt två veckor sedan föddes vår tredje son. Helt underbart. Jag har inte velat skriva i denna tråd för jag vet att det finns flera som kämpat länge nu med sin trea. Tänker på er och hoppas, hoppas, hoppas att det snart är er tur.
  • All in

    Hallå brudar!
    Hoppet har börjat infunnit sig!

    Mensen är sen och ett svagt streck på RFSU sticka för någon dag sedan!

    Inväntar att helgen kommer och ska på lördag ta ett nytt test!

    16 försök senare, då jag släppte allt vad gällde bebistänk så kan det vara vår tur helt enkelt :)

    Nu håller vi tummarna!!!!!

  • fair
    All in skrev 2015-08-05 11:55:42 följande:

    Hallå brudar!

    Hoppet har börjat infunnit sig!

    Mensen är sen och ett svagt streck på RFSU sticka för någon dag sedan!

    Inväntar att helgen kommer och ska på lördag ta ett nytt test!

    16 försök senare, då jag släppte allt vad gällde bebistänk så kan det vara vår tur helt enkelt :)

    Nu håller vi tummarna!!!!!


    Hur har det gått för dig? =)
  • Polarlantis

    Finns det ngt liv kvar i tråden?

    Har många kval över huruvida vi ska ha en tredje eller ej. Typ ALLT talar emot det och jah bara borde lägga ner.... Hur får man tyst på hjärnan som tar upp det hela tiden??!!

    Någon som vill bolla? Som oxå grubblar eller fattat beslut, vilket som, och vill berätta?

  • nenwood

    Vi tog beslut att skaffa 3an. Och efter 2 försök tog det sig och då fick vi paniiik! Det hela kändes mest hemskt, vad hade vi gjort? Hur skulle vi hinna med allt? Hur skulle vi orka? (Mitt ena barn tar mycket energi och vi har aldrig avlastning)

    vi pratade med abortmottagningen och en kurator där men kom inte framåt i hur vi ville göra. Vi tog sedan beslutet att behålla, 2 dagar senare började det blöda. Det hade blivit ma, den lilla hade varit död i flera veckor.

    Jag blev skrapad och satte in en spiral. Mår dåligt över detta fortfarande fast det är ett par månader sedan nu. Tror inte jag vågar försöka igen dels för att jag blir rädd att jag kanske får samma panikkänslor (de försvann direkt efter allt detta. Klart vi skulle klarat det!) och dels att jag ska få ma igen. Har ett tidigare mf också och nu med åldern är väl oddsen inte för mig.

    Tänker ibland på hur det skulle vara med en till men jag tror att efter vinterns bergodalbana så nöjer vi oss med de fantastiska två vi redan har..

    Hur går dina tankar?

Svar på tråden Ett tredje barn, en önskan som kanske slår in?