• naaaaz

säng med höga kanter

Hej jag har en snart 3 åring som rör på sig väldigt mkt i sömnen har provat vanliga barn/juniorsäng med liten kant men hon lyckas ändå ramla och när hon väl vaknar så är det svårt att somna om jag har en 1 åring hemma som också vaknar då :) har letat efter sängar med höge kant nen hittar inga spjällsängen funkar än så länge men börjar bli lite trångt nu känner jag... funerar på en dagbädd som man kan sätta tvärtom??!! Vad tror ni finns det några andra möjlighet??

• Svar på tråden säng med höga kanter
  • Annelie 76

Vi köpte ikeasängen Tromsö just för att ha kanter men ändå en större säng. Enkelsängen har slutat säljas på varuhusen så man får leta på annonser men det brukar inte vara så svårt att hitta. Så här ser det ut hemma:

• Frontline

Vi köpte med Ikeasängen Tromsö och det är snart dags för tredje barnet att få ta över den...
    Har varit hur bra som helst då vi själva kan ligga bredvid vid behov eller ha den som gästsäng...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • naaaaz

Tack för hjälpen det var något liknande jag funderade på ☺ det där med madrass är det alltid någon som säger.. men tycker att det är riktigt fult med en madrass bara sådär på golvet plus att så mycket som hon snurrar i sömnen så vet man aldrig var hon hamnar ☺☺

• Gizzmo73

Vår tjej på tre år är också expert på att ramla ur sängen oavsett hur hög kant det är. Så när hon fick byta till riktigt säng så tog vi bort benen helt enkelt och satte resårmadrassen på golvet. Är kanske inte jättesnyggt men hon älskar det. I och med att sängen är så pass låg så sitter hon perfekt på kanten och hon kan springa och slänga sig i den osv. När hon sen blir äldre och blir mer stilla så är det bara att skruva dit benen igen.

Svar på tråden säng med höga kanter