• Svar på tråden Min katt ska föda barn :P
  • nemo1
    viseversa skrev 2014-05-27 16:49:36 följande:
    Har jag sagt annat? Du hoppar på mig utan anledning. Jag sa att jag själv GÄRNA har en huskatt som husdjur. Men nej jag vill inte ha en förvildad katt som bott ute stor del av sitt liv. Sen om det är en raskatt eller inte struntar jag i. Jag vill inte ha en vildkatt ändå. Och sen att andra inte sköter sina katter och tar sitt ansvar som ägare är faktiskt inte mitt fel.
    Läs på om hittekattsvärlden.
  • Litet My
    Gizmo skrev 2014-05-27 17:33:13 följande:
    En katt föder KATTUNGAR inte barn!
    Säg inte det, det händer så mycket märkligt nu när det är valår och allt =)
  • youarefools

Det är inte jag som föder någon. Jag har hållit henne instängd då hon löper, men en gång då jag hade bråttom smet hon ut. Varför skulle jag tillåta någon kastrerar henne? Det är idiotiskt och ännu dummare blir det då människor gör IVF behandlingar...

nemo1 skrev 2014-05-27 12:32:09 följande:
    Vad kul att du ska sätta ännu fler huskatter till världen, i ett land där det uppskattningsvis finns 150.000 hemlösa huskatter!!

• youarefools

Ingenting, jag bara tyckte att det var coolt..

viseversa skrev 2014-05-27 12:36:01 följande:
    Vad är det du vill diskutera? Knappast den första eller sista katten som får ungar.

• youarefools

A det finns många som vill ha kattungar, min bror har redan sagt att han ville ha en... Men jag tycker att det är synd att ingen adopterar någon av alla katter som är hemlösa.

Det här var inte min katt från början, jag tar bara hand om den för hennes ägare har ingen möjlighet i dagsläget. Jag bor i hus så han vill inte ta tillbaks henne till lägenheten och han ville inte kastrera henne innan hon fått ivarjefall en kull.

Jag tycker inte att det är rätt att döda eller skära i någon. Uppenbarligen finns det alldeles för många människor och alldeles för lite djur i dag...

viseversa skrev 2014-05-27 14:13:15 följande:
    Tja hittar man bra hem till kattungarna ser jag inga problem med detta. Jag känner mång som har huskatter och tar sitt ansvar för katten hela dess liv. Vi har haft två huskatter själva och skulle absolut skaffa en huskatt igen om vi skulle ha en ny katt(dom andra blev gamla och dog av ålder). Jag är en av dom som inte vill lägga ner många 1000:- på en raskatt när jag bara ska ha den som sällskap ändå. Däremot är det klart den kommer vaccineras och försäkras som vilket annat husdjur som helst.

• youarefools

Är det någon skillnad menar du?

Gizmo skrev 2014-05-27 17:33:13 följande:
    En katt föder KATTUNGAR inte barn!

• viseversa
    nemo1 skrev 2014-05-27 17:20:41 följande:
    Läs på om hittekattsvärlden.
    Jag har jobbat på stockholms katthem fäör måååånga år sen så jag vet en del om hur många hittekatter som finns ja. Och vissa av dom var så aggressiva att dom aldrig fick nya hem. Många var trevliga JA men en hel del var totalt vilda. Och sorry men dom är ganska svåra att få bortadopterade tyvärr.

Bara för att det är huskatter betyder det inte att dom automatiskt kommer bli utkastade och bli hemlösa. Foinns MÅNGA ansvarsfulla djurägare som älskar sin katt ÄVEN fast denne "bara" är en huskatt och ingen raskatt=)
  • nemo1
    youarefools skrev 2014-05-27 20:43:45 följande:
    A det finns många som vill ha kattungar, min bror har redan sagt att han ville ha en... Men jag tycker att det är synd att ingen adopterar någon av alla katter som är hemlösa.

Det här var inte min katt från början, jag tar bara hand om den för hennes ägare har ingen möjlighet i dagsläget. Jag bor i hus så han vill inte ta tillbaks henne till lägenheten och han ville inte kastrera henne innan hon fått ivarjefall en kull.

Jag tycker inte att det är rätt att döda eller skära i någon. Uppenbarligen finns det alldeles för många människor och alldeles för lite djur i dag...

Antingen är du väldigt ung eller så är det något som inte står helt rätt till....
  • youarefools

Ok, då jag var ung hade jag absolut inga sådana här tankar. Jag såg inte vad som var fel med världen, bara att det var fel.

Nu däremot överväger jag alla möjliga faktorer och dilemman. Ifall om du tror att det är bra att det föds fler barn medans det finns hundra tusentals hemlösa och fattiga, samtidigt som du påstår att det är rätt att en människa kastrerar en katt, tänker du på ett väldigt barnsligt och omoget sätt.

nemo1 skrev 2014-05-27 20:57:54 följande:
    Antingen är du väldigt ung eller så är det något som inte står helt rätt till....

• nemo1
    youarefools skrev 2014-05-27 21:15:02 följande:
    Ok, då jag var ung hade jag absolut inga sådana här tankar. Jag såg inte vad som var fel med världen, bara att det var fel.

Nu däremot överväger jag alla möjliga faktorer och dilemman. Ifall om du tror att det är bra att det föds fler barn medans det finns hundra tusentals hemlösa och fattiga, samtidigt som du påstår att det är rätt att en människa kastrerar en katt, tänker du på ett väldigt barnsligt och omoget sätt.

Suck....
  • jagärjagvemärdu

Var bor du någonstans? Vår katthona blir snart ett år och vi har funderat på att köpa en till. Alla säger att det finns sååå många huskatter, men var?? Har letat på blocket men de flesta katter är äldre än vår lilla tjej :/ Hon togs tidigt från sin mamma (någon vecka gammal bara) och har haft MINST fyra ägare innan hon kom till oss, åtta veckor gammal. Detta har lett till att hon har fått beteendestörningar, VÄLDIGT osäker inför nya miljöer, kan bitas, rivas och fräsa, går undan mm. Det är alltså väldigt viktigt att denna nya katt är yngre (så det inte sätter vår lilla älskling på plats) och kommer från ett stabilt hem. Hon är vaccinerad, id-märkt och kastrerad.

• youarefools

Ok vad tråkigt att människor gjort så mot din katt :S... I Uppsala finns det ett ställe som heter Samvetet där de fångat in hemlösa katter, inte bara vildkatter utan även bortsprungna.. Också kattungar. Dom har kastrerat och vaccinerat katterna osv, därför kostar de 1000kr...

Skriv katthem och din stad på Google så hittar du förhoppningsvis något.

Det är flera som vill ha en kattunge, men jag tror nästan att min kille vill behålla båda, jag älskar dem så det kommer vara svårt att ge bort någon. Trotts att vi redan har två...

jagärjagvemärdu skrev 2014-05-27 23:00:33 följande:
    Var bor du någonstans? Vår katthona blir snart ett år och vi har funderat på att köpa en till. Alla säger att det finns sååå många huskatter, men var?? Har letat på blocket men de flesta katter är äldre än vår lilla tjej :/ Hon togs tidigt från sin mamma (någon vecka gammal bara) och har haft MINST fyra ägare innan hon kom till oss, åtta veckor gammal. Detta har lett till att hon har fått beteendestörningar, VÄLDIGT osäker inför nya miljöer, kan bitas, rivas och fräsa, går undan mm. Det är alltså väldigt viktigt att denna nya katt är yngre (så det inte sätter vår lilla älskling på plats) och kommer från ett stabilt hem. Hon är vaccinerad, id-märkt och kastrerad.

Svar på tråden Min katt ska föda barn :P