Måste göra abort fast jag verkligen inte vill!!!
Jag är gravid och ska göra abort på tisdag. Jag är 26, bor hemma hos min syster, arbetstränar och lider periodvis av psykisk ohälsa. Pappan finns inte i bilden och jag drack och rökte rätt mycket innan jag fick reda på att jag var gravid. Det enda rätta är att ta bort barnet och komma över det... Men jag vill inte! Jag ville först, men sen såg jag det på ultraljudet och allt bara vände. Jag tänker mig inte att jag dödar ett barn, jag tänker mig en vuxen människa, med minnen, planer, glädje och sorg, och att jag hävdar att denne inte har rätt till något av det. Att inget av det duger eller är okej eller gills. Nån som förstår vad jag menar? Det är inte ett foster jag raderar, det är ett helt långt liv som tillhör någon annan som jag förkastar och säger nej till. Som inte får finnas.
Jag pratade om det här med min bästa kompis och hon tyckte att jag är dum som tänker så, "det är bara ett foster" och hon tyckte dessutom att det var äckligt när jag berättade om när jag såg den på UL. Har jag inte rätt till mina tankar och känslor? Är jag verkligen så jävla dum?