• Alva3

Är det fel att ärva underkläder?

Hej! Har en 7 ring son och även en 3 årig son. När stora sonen var i 3 års ålder hade vi köpt massa fina kalsonger till honom. Nu undrar jag om det är så fel att lillebror får dem? Dem är såklart hela och rena. Pratade med en mamma i mammagruppen och hon sa att det var jätteofrächt och konstigt. Vad har ni för åsikter? Har ni låtit dem ärva underkläder?

William 2006-12-27~ Maximilian 2010-11-30~ Valentin 2014-03-04
  • Svar på tråden Är det fel att ärva underkläder?
  • Bling1975

Inom familjen är det ok tycker jag. Då är det jag som har tvättat och avgjort vad som ska sparas. Jag skulle inte vilja ärva av kusiner eller kompisar. Lite fånigt så klart men det känns mer privat än en tröja.

• CitronGul
    fluu skrev 2014-05-29 18:01:52 följande:
    Svar: Ja. Detta är 2014 och de flesta svenskar har tillgång till tvättmaskin. Bra uppfinning.

Självklart är det inte fel att ärva underkläder.
    Då är det kanske hög tid att myrorna m.fl börjar ta emot och sälja underkläder och badkläder också då.   Rynkar på näsan
  • fluu
    CitronGul skrev 2014-05-29 19:41:36 följande:
    Då är det kanske hög tid att myrorna m.fl börjar ta emot och sälja underkläder och badkläder också då.   Rynkar på näsan
    Fine by me.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Radhuspinglan

Inga problem. Folk är så jävla pryda. Skit i vad de säger. ;)

• Flickan och kråkan
    CitronGul skrev 2014-05-29 19:41:36 följande:
    Och detta vore hemskt för att? Badbyxor, uv-kläder etc brukar ju inte direkt användas så att de slits ut....eller ens användas särskilt mycket.......i alla fall inte i min familj. Deltar mycket på ett annat forum och där köpes, säljes och bytes uv-kläder, badkläder, tygblöjor, amnings-BH:ar etc friskt. Stackars människor (inkl. mig)

Myrorna tar enbart emot sådant det finns en efterfrågan på. De ville t.ex. inte ha några möbler av mig (oavsett hur nytt och fräscht) med någon form av tyg på när jag flyttade. 
  • mammalovis

Mina barn kommer självklart ärva fräscha underkläder av varandra. Vi har även köpt begagnade badkläder i mindre storlek då de används så sällan.

• Flickan och kråkan
    CitronGul skrev 2014-05-29 11:44:24 följande:
    Ni som svarar ja, skulle ni kunna dela eller ärva underkläder med någon nu i vuxen ålder? Syrra, bror, kollega, chef? Eller är det annorlunda?
    Kan du tänka dig att använda nytvättade handdukar, lakan etc. som någon annan använt innan tvätt?
  • Natulcien
    Flickan och kråkan skrev 2014-05-29 20:25:03 följande:
    Kan du tänka dig att använda nytvättade handdukar, lakan etc. som någon annan använt innan tvätt?
    Tja...att sova på hotell är knappast värre än att ärva en kalsong eller trosa...
    ...då ligger man ju i begagnade lakan som tusentals andra har legat nakna, svettiga och gnidig sig i...

• CitronGul
    Flickan och kråkan skrev 2014-05-29 20:25:03 följande:

I nödfall på hotell. Har stor bakterieskräck tyvärr. (egna bestick på restaurang mm)
  • Moolie

Självklart kan de ärva! Det är ju du som tvättat och tagit hand om kläderna. Bajsiga kalsonger slänger man också.... Nä, tycker han helt klart kan ärva dem! :)

Här hemma kan vi inte hålla reda på barnens underkläder... Ibland hamnar de fel och ibland byter barnen med varandra.... Spelar det så stor roll? Nä.... Men vi sparar inga underkläder för en eventuell sladdis.... Men ni var duktiga som sparade till nästa! Ekonomiskt! :)

• MammaEmilia01

Mina söner är tvillingar och dem har en gemensam låda för kalsonger och strumpor. De har ju samma storlek så det blir bara svårt att sortera dem olika.

23 november 2006 Daniel&Oliver BF 26 december
Svar på tråden Är det fel att ärva underkläder?