Amstaff/Rottweiler blandras 5 månader har sönder saker när den är ensam
Hej!
Jag har nu haft min kära lilla Iva i ungefär 3 månader (fick henne när hon var 11 veckor) och allt är kanon och hon är jätte duktig med mycket, men såfort hon blir ensam så börjar hon ha sönder saker, och nu pratar jag inte om bara tidningar..
Hon har bitit / rivit hål i väggar på två ställen, hon öppnar mina lådor i köket och biter sönder alla plastkassar, hon har haft sönder 4 eller 5 internetkablar och mitt headset och datormus har jag fått byta ut.
Hon har även börjat (igen?) att göra sina behov inomhus vilket hon inte gjort på över 1½ månad.
Hon har börjat göra detta nu på senare tid, det var inte alls så i början när jag hade henne.
Nu har jag gjort så att jag har flyttat in min dator i sovrummet (som alltid är stängt när jag inte är hemma) och drar ut internetkabeln så fort jag går hemifrån.
Någon som vet vad som orsakar detta beteende? Hon är väldigt sprallig av sig och älskar allt och alla, jag försöker att trötta ut henne så mycket som möjligt innan jag ska gå någonstans men ibland räcker det att jag går till affären som tar 10 minuter fram och tillbaka så har hon hittat på något.
Tacksam för all hjälp jag kan få!
Med vänlig hälsning,
Alexander