• Alva3

Kalas på Leos lekland för barn med adhd?

Hej, har en helt fantastisk son på 7,5 år. Han undrar om han får ha kalas för killarna i hans klass på Leos lekland. Han har adhd och ska utredas inom autism. Bra eller dålig idé?

William 2006-12-27~ Maximilian 2010-11-30~ Valentin 2014-03-04
  • Svar på tråden Kalas på Leos lekland för barn med adhd?
  • pigglet

Det är ju hur mycket intryck som helst på ett sådant ställe, hög ljudnivå, spring och stoj. Hur funkar han i vanliga fall på Leos, när inte spänningen över kalas är inräknat?

• Alva3
    pigglet skrev 2014-05-29 18:21:13 följande:
    Det är ju hur mycket intryck som helst på ett sådant ställe, hög ljudnivå, spring och stoj. Hur funkar han i vanliga fall på Leos, när inte spänningen över kalas är inräknat?

Han är ju aktiv, så det funkar bra, kan bli väldigt uppspelt och skrika högt. Han gillar även att klättra, springa och stoja omkring överallt.
  • MxMeNow

Du vet bäst vad som passar ditt barn. Alla med diagnos är ju individer, fastän de har samma diagnos.

• Tutilure

Känns som om det är upplagt för bekymmer...
    Hur blir han när han blir "uppspelt? Ångar han bara på utan en tanke på att andra barn kommer i vägen?

Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • Alva3
    Tutilure skrev 2014-05-29 19:40:41 följande:
    Känns som om det är upplagt för bekymmer... Hur blir han när han blir "uppspelt? Ångar han bara på utan en tanke på att andra barn kommer i vägen?
    Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!

Han blir väldigt springor, hoppig, skrikig och är överallt samtidigt. Han blir inte arg på dem andra barnen. Kanske om han inte får åka den rutschkanan precis nu. Om tex. En kompis har satt sig där. Men då tar jag givetvis ner sonen och säger till honom att vänta på sin tur, att alla inte kan åka samtidigt då man kan skada sig.
  • Sar

Jag tror att det går jättebra! Faktiskt kanske bättre än ett kalas hemma eftersom han verkligen får tillfälle att göra av med sin energi!

• Alva3

Sar: det var lite så jag också tänkte.

Svar på tråden Kalas på Leos lekland för barn med adhd?