• SandraS23

Min 2 åring äter lite dåligt och är mycket grinig kan det bero på tänder?

Hej. Min 2 åring har sedan 2-3 dagar ätit lite dåligt kan det bero på kindtänderna som är påväg upp? Har sett en skymt av den ena i nerekäken. Sedan emellanåt är hon mycket grinig och vill bli buren på hela tiden.

• Svar på tråden Min 2 åring äter lite dåligt och är mycket grinig kan det bero på tänder?
  • Pion82

Min tjej som snart är två hade precis samma beteende som började för ca fyra veckor sen. Blev väldigt klängig, matvägrade och "trotsade" väldigt mycket överlag. Vi trodde det berodde på att hon i samma veva fick en lillebror. Sen för ca två veckor sen blev hon väldigt dålig i magen men hade inga andra symptom på magsjuka. Tyckte detta var konstigt eftersom det höll i sig i flera dar lite till och från. Sen som över en natt nästan för några dar sen så vände hon och blev sig själv igen. Började äta bra och trotsade normalt. Av en händelse råkade vi igår se att en av hennes sista fyra kindtänder hade kommit upp. Hade ju inte en tanke på att det kunde vara det som spökade då det var ett helt år sen hon fick tänder sist. Så ja jag kan mycket väl tänka mig att det är tänderna som gör det.

• SandraS23

Okej då hoppas jag med på att det är tänderna som spökar och hoppas på att de går över snart. Tack för svar.

Svar på tråden Min 2 åring äter lite dåligt och är mycket grinig kan det bero på tänder?