• karro 2014

progesteronkräm, lycksts bli gravid/lyckad graviditet efter mf?

Haft två missfall på raken nu, hört talas om att progesteronkräm skall vara bra att använda både innan och under graviditeten, någon som använt detta och blivit gravid/har haft en lyckad graviditet? Vill gärna ha tips för den som vill dela med sig!!

• Svar på tråden progesteronkräm, lycksts bli gravid/lyckad graviditet efter mf?
  • isabellab

Hej!

Jag har haft några missfall och ett utomkvedshavandeskap. När jag blev gravid denna gången fick jag en liten blödning och fick direkt utskrivet kräm, Crinone. Blödningen slutade direkt och nu håller jag på att trappa ner, är i vecka 14.

• isabellab
    MiaIa90 skrev 2014-06-01 09:17:04 följande:
    Hur använder man sug av den krämen?

Den jag har är engångstuber med Crinone som man för in innan läggdags varje kväll. Vissa kör till v9 och vissa 12v.

Den är till för att kroppen ska förstå att den är gravid kan man enkelt säga, så i mitt fall användes den för att stötta kroppen att inte stöta bort graviditeten.
  • karro 2014
    isabellab skrev 2014-05-31 23:12:01 följande:

Hej!

Jag har haft några missfall och ett utomkvedshavandeskap. När jag blev gravid denna gången fick jag en liten blödning och fick direkt utskrivet kräm, Crinone. Blödningen slutade direkt och nu håller jag på att trappa ner, är i vecka 14.

Beklagar dina missfall, hur många har du vart med om? Och behövdes det en utredning på att få sådant utskrivet?
  • isabellab

Tre stycken totalt, över många år.

Jag gjorde ingen utredning utan jag sökte en akuttid för min blödning eftersom jag haft utomkvedshavandeskapet och då ordinerade de denna direkt och blödningen slutade direkt.

Det råder delade meningar om hur effektivt det är, men jag och de jag pratat med har blivit oerhört hjälpta av den!

karro 2014 skrev 2014-06-01 09:58:14 följande:
    Beklagar dina missfall, hur många har du vart med om? Och behövdes det en utredning på att få sådant utskrivet?

• karro 2014
    isabellab skrev 2014-06-01 10:29:32 följande:

Tre stycken totalt, över många år.

Jag gjorde ingen utredning utan jag sökte en akuttid för min blödning eftersom jag haft utomkvedshavandeskapet och då ordinerade de denna direkt och blödningen slutade direkt.

Det råder delade meningar om hur effektivt det är, men jag och de jag pratat med har blivit oerhört hjälpta av den!

Tråkigt, fått dem mf i rad? Vad bra att du fick hjälp med det:)
  • MiaIa90

Oki för jag har en sådan orogrsterall kräm hemma men den smörjer man in tex på halsen tror jag.

• isabellab

Ja men under många år.

Så bara att hålla tummarna nu :)

karro 2014 skrev 2014-06-01 11:42:56 följande:
    Tråkigt, fått dem mf i rad? Vad bra att du fick hjälp med det:)

• karro 2014
    isabellab skrev 2014-06-01 12:05:57 följande:

Ja men under många år.

Så bara att hålla tummarna nu :)

À okej, hoppas det går vägen för dig:)
Svar på tråden progesteronkräm, lycksts bli gravid/lyckad graviditet efter mf?