Vad kan man göra för att bibehålla lusten i ett förhållande?
Hej!
Jag och min pojkvän har lite problem på det sexuella planet. Jag skulle önska att vi låg oftare och att det var bättre när vi väl låg med varandra. Sen vi flyttade ihop ligger vi bara ett par gånger i månaden. Detta leder till att jag får negativa tankar om mig själv och att jag inte duger för honom. Att han inte tycker om att ligga med mig eller att han inte kan bli sexuellt upphetsad av mig. Vi har pratat om det här flera gånger och han vet hur jag känner inför det här. Han tycker dock inte att det är ett problem. Han tycker att vi har sex lagom ofta och hävdar att det inte alls är något fel på mig.
Det känns viktigt för mig att prata om det för att han ska få klarhet i hur jag känner och vad jag vill. Problemet är att han får prestationsångest av att veta att jag tar illa upp om vi inte har sex på länge eller om vi inte kan fullfölja ett samlag på grund av att han inte blir hård.
Jag tycker om att ha sex och samtidigt vill jag ha den bekräftelsen från min partner att han tycker om att ha sex med mig. Jag vill också gärna komma när vi ligger med varandra men då jag har gått på antidepressiva ett tag har jag haft lite svårare än vanligt för det. Han kommer normalt sätt när vi har sex.
Vi är i 25 års åldern båda två och har varit tillsammans i 1,5 år.
Kan någon komma med några tips på hur man kan hantera det här? Vad kan man göra för att öka spänningen och lusten? Vi har ett fint förhållande i övrigt så jag vill gärna att denna del ska fungera också.
Tacksam för tips!