Påverkas av andras åsikter med hund köpet och behöver er åsikt
Hej!
Som själva rubriken lyder så behöver jag er åsikt inom detta. Vi är en fam på 3 personer sonen är 1,5 år. Efter en tids fundering så bestämde vi oss att vi skall köpa hund. Vi är fullt medveten om att en liten valp tar tid, man ska leka, träning, gå ut på promenader. Vi vet också att just boxern kräver lite extra tid men vi har verkligen funderat igenom det vi har tiden och vi har pengarna. Vi har läst en hel massa på rasen och hur man skall för att helt enkelt få en pålitlig hund. Jag anser att vi har verkligen lagt ner tid över att fundera över ekonomin eftersom en hund kostar pengar och inte bara att köpa hunden men sen också i sisådär 15år. Och de e ju klart att bara för att vi har läst en massa vet vi ju inte hur det är i praktiken men jag anser att så länge man vet att man ska bjuda på sig och att allt går bara man verkligen vill (vilket vi verkligen vill) borde det gå fint. Men problemet är att man överlycklig berättar då att man ska köpa en boxer så kollar dom snett "du vet inte vad du ger dig in på" "är du medvetet om att en hund kräver tid" "är du knäpp, ni klarar inte av en hund" osv med en massa negativa respons och det får mig verkligen på dåligt humör och får mig själv att tvivla därför vill jag nu ha er åsikt om jag har tagit vatten över huvudet.
Jag vill att ni ska vara ärliga!